Dag nummer to

... ble en juksedag. Man skal egentlig innta under 1000 kcal per dag og jeg, juksefrkja, jeg inntok i dag 1033 og trente bort 450. Det fr bli den eneste juksedagen. Resten av uka m jeg nesten flge dietten ordentlig.

Frokost:



Nrmest som i gr. 2 dl cottage cheese + 1 dl skyr naturell med fun light og kanel.


Lunsj:



Snn kjempespennende kylling med litt sopp og minimais. Stekt med vann og masse krydder. Servert med 1 ss salsa.


Middag:



Renskret biff, bittelitt kylling, sopp og minmais stekt i vann med masse krydder og litt flytende buljong. Servert med lettkokt asparges og 1 ss sukkerfri ketchup.

Kvelds, etter trening:

90 gram cottage cheese + 140 gram skyr naturell, med fun light.




Totalt for hele dagen:
Karbohydrater: 30.1 gram
Proteiner: 175 gram
Fett: 22.9 gram
Kcal: 1033
Minus trening: 461


Litt hyt p fett i dag, men nr man spiser litt mer s blir det mer. Karbohydratene er vanskelig f ned til 25 gram gitt, mistenker nok min elskede skyr naturel for vre n av synderne der ja. Spesielt nr det blir to ganger p samme dag. Grnnsakene har jeg holdt nede i dag og egentlig s flte jeg ikke s mye sult i dag som i gr.

Stikkord:

24 kommentarer

Anneli og Emma-Sophie

24.aug.2010 kl.18:46

Heiaheia!:)

gymsokkbaby

24.aug.2010 kl.18:46

Anneli og Emma: Takk, er fint noen heier! :D Er tidenes mest uinspirerende diett, men jeg holder stand :P

Lone

24.aug.2010 kl.18:55

Flinka!:D Du fr ta deg en "kjttuke" og holde deg unna skyr og CC, da blir det til at du sliter med f nok karbo og fett istede!

Det er ikke den mest givende dietten rent matmessig men resultatene p vekta veier opp for det, i alle fall i mine yne!:p

Litt lettere

24.aug.2010 kl.19:58

Fungerer det bra steke i vann (istedenfor smr eller olje vil jeg tro?)

Kanskje det er p tide med en ny stekepanne her hjemme?

Maplesyrup

24.aug.2010 kl.21:31

Wow, jeg er imponert!! Fler vi er ganske like nr det kommer til sult og jeg er skrubbsulten foran hvert mltid nr jeg lever p 1500 kcal. Du er FLINK! Hper du fr de resultatene du nsker deg:)

Hvis jeg kan f komme med mitt innspill til Litt lettere, s vil jeg bare si at jeg bruker teflonpanne eller en billig en fra IKEA og jeg bruker aldri smr/olje. Uansett hva jeg steker - heller bare p litt vann om det begynner sette seg i panna. Funker helt fint. Steker du f eks laks er det s masse fett i den at den ikke setter seg en gang.

gymsokkbaby

24.aug.2010 kl.21:43

Lone: Haha, ja, er nok der det ligger, men p denne dietten sliter jeg med f ned kjedelig kylling f.eks. Trenger egentlig en fet saus eller gratinering eller hva som helst for gjre det mer spennende. Derfor det gr mye i skyr og cc, selv om det kanskje er litt dumt. Fr kanskje prve meg p salat i stedet. Ja, smart. Det gjr jeg i morgen. Og eggerre, selv om det kanskje er litt fyfy?

gymsokkbaby

24.aug.2010 kl.21:44

Litt lettere: Det fungerer, men pass p ikke bruke for mye vann, da ender du med koke kjttet. Noe som kan gjre det seigt hvis man ikke passer p. Jeg kjpte meg en titanpanne p jernia og har aldri sett meg tilbake. Beste panna ever! ;) Og den varer i evigmange r ogs.

gymsokkbaby

24.aug.2010 kl.21:45

Maplesyrup: Etter dette skal jeg prve leve p 14-1600 kcal, men p et temmelig fettrik kosthold (80 prosent fett). Det sies at magen trekker seg sammen og at man fr mindre sultflelse, noe jeg virkelig har lyst p. Er lei av g rundt sulten, hehe. Du burde prve det du ogs og ikke vre redd for steke ting i fett alts, i hvertfall ikke p lavkarbo :):)

Lone

24.aug.2010 kl.22:00

Det er ikke fett i eggehvitter, s hva med magerskinke og eggehvitte-omelett med cherrytomat og magerost? Det er ikke s kjedelig som bare kylling:p Jeg elsker kylling i alle former og fasonger, s der er jeg heldig i alle fall:p

Ida

24.aug.2010 kl.22:02

Flinka, dette ser jo veldig bra ut, men enig med Lone at det kan vre en fordel kutte ned p skyr/cc siden det tar s mye av karb og fett grensa, skal prve det selv:S hehe

Louise - treningsmotivator

24.aug.2010 kl.22:04

Oi. hvis jeg hadde hatt under 1000 om dagen hadde jeg nok ikke orket trene.... =)

gymsokkbaby

24.aug.2010 kl.22:05

Lone: Hva med 1 egg og to eggehvitter? Tror du litt fett delegger dietten? Skal ha litt fersk purre i og picnic kalkun. Liker bare omelett laget p flte (er jeg sr? ja, haha).

Jeg elsker kylling...med tilbehr. Hehe. Stekt i fett. Blir litt trr og ensformig for meg n, men det gr. Ikke vondt, bare kjedelig, hehe.

gymsokkbaby

24.aug.2010 kl.22:06

Treningsmotivator: Jeg skal bare vre under 1000 om dagen i en meget kort periode, er en spesiell diett dette (psmf). Det gikk faktisk kjempebra trene, men var bare en gtur og 40 min Zumba, ingen hardtrening alts ;)

gymsokkbaby

24.aug.2010 kl.22:08

Ida: Kranglet litt med meg selv nr det kommer til fett, syns det er bedre spise mer fett en tillatt enn karbohydrater, hehe. Men, skal bare spise pittelitt cottage cheese i morgen i en salat og prve bruke det som tilbehr til mat, ikke som et mltid i seg selv. Kanskje det hjelper. Regnet litt p det og kommer likevel p 850 kcal. Skjnner ikke hvordan dere er helt nede p 500. Skal trene litt i morgen ogs da.

Ida

24.aug.2010 kl.22:15

slenge det virker for deg s ser jeg ikke problemet :) Og du trenger nok mer energi srlig fra fett nr du trener :) jeg kom spass lavt idag fordi jeg ikke rakk spise frokost fr jeg dro p skolen;)

god natt :)

gymsokkbaby

24.aug.2010 kl.22:18

Ida: Ja, hvis jeg ikke gr ned s vet vi hvorfor i s fall. Kroppen gikk i sparebluss i stedet for ta i bruk kroppens eget fett, hehe :P Men, et artig eksperiment lell.

Sov godt :)

Lone

24.aug.2010 kl.23:26

Er neimen ikke sikker jeg alts:p Siden det er dette med f kroppen over i faste s kanskje noen har regnet p det og kommet frem til at 10 gram er den "gyldne grensen"? Men, det er jo bare prve da, gr du ned i vekt s fungerer det for deg og hvis ikke s bare endrer du det ettersom du merker hva som fungerer og ikke:D Hahaha, bare med flte ja, srefrkna si det!:D

Litt lettere

25.aug.2010 kl.09:05

OK takk, skal teste litt i den panna jeg har, hvis det funker drlig s vet jeg hva jeg kan nske meg til jul.

Ett vennepar av meg gr p lavkarbo med gode resultater, men det hadde jeg aldri orket. Jeg flger vektklubb.no (teller kalorier). Vi oppnr ca samme resultater p samme tid :)

Moralen er: Det gjelder finne det som passer for en selv, jeg er ferdig med kurer og jo-jo-slanking, n er det en varig livsstilsendring som gjelder.

gymsokkbaby

25.aug.2010 kl.09:06

Lone: Jeg har sett andre p psmf spiser egg, s jeg tar sjansen i dag. Bare for litt variasjon, og ser at en del folk p psmf spiser egg og fet fisk, og da blir det jo mye fett? Tror egentlig de 10 prosentene er for holde kaloriene nede, men, samtidig...ahh, usikker. Hper ikke det stagnerer vektnedgangen.

I dag hadde jeg gtt ned 1 cm rundt bde midjen og magen. S satser p at det fortsetter :)

gymsokkbaby

25.aug.2010 kl.09:09

Litt lettere: Ja, det er flere veier til rom og man m velge den veien som passer en best selv :) Jeg har selv vrt p vektklubb.no, og er det egentlig fortsatt, men etter flere r med telle kalorier og trene hardt har jeg skakkjrt forbrenninga mi, lavt imunforsvar, mageproblemer og ustabilt humr...ja, da skjnte jeg at det var noe feil med bde kosthold og treningsfilosofi. Dette er ikke noe som skjer alle alts, det skjer noen og det skjedde meg. S da mtte jeg bytte. Er nok lettere leve etter lavkarbo nr man vet at man trolig ikke har annet valg, hehe.

Litt lettere

25.aug.2010 kl.12:38

Ja, det er viktig hre p signalene til kroppen. Jeg har jo selv akkurat startet med trening i tillegg til bare holde meg til det oppsatte kaloribudsjettet p vektklubb.no, har bare holdt p i 3 uker, skal holde p i minst 2 uker til, fr jeg tar en status. Nr det ekstra (og potensielt farlige) magefettet er vekk, skal jeg ke kalorimengden (stabil profil). M kanskje ogs f tatt en helsesjekk p ett eller annet tidspunkt.

gymsokkbaby

25.aug.2010 kl.12:46

Litt lettere: S lenge du har et sunt forhold til at livet ikke er et mat- og treningsmattestykke fungerer vektklubb.no bra. Man fr et innblikk i og kjennskap til egen kropp og hvordan man kan g ned i vekt og hvordan man kan holde seg stabil, men det er nok bra etterhvert f et fornuftig distanse til vektklubb.no og leve livet uten tenke kalori inn/kalori ut. Alts, leve sunt, trene og ikke vre fanatisk.

En helsesjekk er alltid bra med jevne mellomrom :)

Lone

26.aug.2010 kl.01:09

Ja, ser mange spiser myyye mer fett enn 10 gram og gr ned masse forde:) Tror nok det er litt forskjellig ettersom hva man flger. Det er jo mange utgaver av samme dietten ute gr. Jeg flger den til Lyle McDonald. Leste hele boken hans og regnet masse for komme frem til rette mengden. S da liker jeg bare flge den slavisk:D Men er jo ikke alle som gidder eller har tid til lese en hel engelsk bok p rappen:p Selvom det bare var litt over 100 sider:p Tenker du kommer til g ned masse uansett! Gratulerer med resultatet slangt i alle fall:D:D<3

gymsokkbaby

26.aug.2010 kl.08:49

Lone: Ja, jeg fler meg skikkelig syndig nr jeg kommer "hyt" p fettet, men er fortsatt litt tilhenger av kalorier inn-kalorier ut mattestykket. S regner med det skal g greit lell. Hper jeg, haha! :)

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Lpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange lpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er ke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer s jeg etterhvert kan lpe en hel maraton. Som bonus fr jeg er sterk og sunn kropp, s snart kaster jeg vekta. Det er viktig godta seg selv, ikke leve etter et imaginrt bilde skapt av media.

leser denne bloggen N

Kategorier

Arkiv

hits