Jeg skal være vill og gal...

...og ikke trene i dag! Selv om det står i min treningsplan. Hvorfor? Fordi jeg har knallvondt i hodet i dag og glemte min beste treningsbh, så min intervalløping på tredemølla kommer til å gjøre satans vondt. Kunne selvfølgelig ha gått en halvtime på mølla med bratt stigning....åkei, jeg gjør det, etterfulgt av magetrening, men...MEN.... ingen hard trening i dag. Selv om det liksom er fredag og jeg hadde planlagt litt fredagskos. Jeg får revudere om den kosen blir en flaske pepsi max og kanskje en kopp kakao i stedet. Spiser jeg nok fett til middagen er det egentlig helt ålreit når jeg tenker etter. Og kjæresten er på jobbfest, så da slipper jeg potetgullspisingen hans, hehe. Er ikke så fristende å spise snop selv når ingen sitter en halv cm fra deg med hånda ned i himmelen (sukk, savner popcorn jeg, hysj). Hvorfor, hvorfor kan han spise nøyaktig hva han vil, hvor mye han vil, når på døgnet det måtte være, ikke trene og likevel være slank? Urettferdig så det skriker etter. Men, jeg er i det minste i bedre form en han. Muhaha liksom.

Men, siden jeg omrokkerer på treningsplanen så må jeg jo lime inn den nye treningsplanen. Når jeg ikke kan telle kalorier legger jeg virkelig sjela i all form for planlegging. Jeg skriver et par lister per dag med diverse ting, fra handleliste til neste ukes matliste, til ting jeg må kjøpe når jeg får lønn, julegaver, julekalender. Si en ting og jeg har sikkert allerede laget en liste på det, haha.

Såå... tamita, planen ser slik ut:

 

Fredag: Gå på mølla med bratt stigning, 30 min + mage/rygg.

Lørdag: Dansetime + styrke helkroppsprogram.

Søndag: Jogge 16 km

 

Og siden jeg er i gang, så tror jeg neste uke vil se omtrent slik ut, haha:

 

Mandag: Fri, kanskje gå tur med venninne

Tirsdag: Styrke fullkropp, morgen

Onsdag: Kondisjon - valgfri (jogge/spinning/dansetime/etc)

Torsdag: Fri - helt fri! Ingen tur.

Fredag: Styrke fullkropp, morgen

Lørdag: Jogge 16 km

Søndag: Ligge i fosterstilling på sofaen med en 1.5 l pepsi max.

 

Forresten - jeg brenner fortsatt opp! Jeg som bruker å fryse på kontoret er glodvarm. Angrer veldig på at jeg har ULLstrømpebukse på meg. Selv om den er av den tynne sorten. Snart river jeg av meg klærne og løper ut i regnet. Er også konstant tørst. Bøtter nedpå som om det stod om livet.

24 kommentarer

Gry

29.okt.2010 kl.09:58

Ja, er det ikke gøy med samboer som spiser potetgull og koser seg mens man skal være flink selv? Sånn har jeg det også. Er ikke lett! ;)

Du er jo alltid så flink til å trene da - er viktig å slappe av litt også! :)

gymsokkbaby

29.okt.2010 kl.10:04

Gry på ketolysekuren! :]: Ja, det er et bittelite irritasjonmoment, men jeg forstår han godt altså. Hadde gjort det samme selv om situasjonen er motsatt. Han spiser ellers alt jeg serverer uten å klage, så å spise lavkarbo ellers er superlett :)

Tusen takk, jeg er jo glad i å trene da :)

Gry

29.okt.2010 kl.10:07

Ja, jeg forstår samboer'n min godt også. Potetgull er jo så godt! :) Han er ikke like flink til å spise det jeg serverer da... Han er litt avhengig av pasta og slikt... :P Men noen ting spiser han jo! :)

Bra du er glad i å trene da! :) Skulle ønske jeg var det også :P

Disarmed

29.okt.2010 kl.10:11

Kos deg med roligere trening du, kroppen har nok godt av det :) merker min hadde veldig godt av to treningsfri dager nå iallefall!

Du er iallefall kjempeflink å trene, det skal sies!

Ditto - jeg og er en evig varmovn! Får bare håpe at det er kroppen som virkelig jobbber og brenner alle kiloene ;)

gymsokkbaby

29.okt.2010 kl.10:19

Disarmed: Ja, det skal bli godt å bevege seg, uten å overdrive. Kan heller trene hardere på lørdag og søndag når kropp og hodet er litt mere med. Hodepinen kommer av for lite søvn, så er ikke noe verre enn en goood natts søvn som skal til :)

Ja, jeg pøser på meg vann, har hørt det hjelper på fettforbrenninga. Men har også såre og salte lepper, vanlig når man er i ketose. Går visst over etterhvert.

gymsokkbaby

29.okt.2010 kl.10:59

Gry på ketolysekuren! :]: Det hender jeg koker opp litt pasta eller potetmos til han, men veldig sjeldent. Kanskje en gang annenhver uke.

Det gjelder å finne en treningsform som du liker. Lone har tatt av masse uten å trene, så det er ikke nødvendig for vektnedgang, men det er jo bra for livskvaliteten, så etterhvert er det nok lurt å finne noe. En dansetime, yoga, jogging, spinning, gå powerwalks (da skal man bli svett av gåturen), orientering, gå på ski/rulleskøyter, svømme, poledancing, etc ;) Mulighetene er maaange.

Gry

29.okt.2010 kl.11:20

Jeg har et treningsapparat på rommet som jeg faktisk liker å bruke, men jeg gidder liksom aldri. Må bare ta meg sammen ;) hehe

gymsokkbaby

29.okt.2010 kl.11:30

Gry på ketolysekuren! :]: Sett på musikk som gjør deg glad, ofte gå-på-byen-musikk som funker. Ta på deg noe du trives i og si at du skal kjøre 4x5 intervaller, alt over det er bonus. Det gjør jeg på dager jeg egentlig ikke vil trene :)

Gry

29.okt.2010 kl.11:32

Smaaart! :) Tror jeg må sette opp slike planer som du gjør, ellers blir det aldri noe av!

gymsokkbaby

29.okt.2010 kl.11:40

Gry på ketolysekuren! :]: Begynn i det små og øk etterhvert, hvis ikke blir det fort litt demotiverende. Planer er kjempesmarte, så kan du oppsummere i slutten av uken hvordan det har gått :)

Gry

29.okt.2010 kl.11:40

Får prøve på det! :)

gymsokkbaby

29.okt.2010 kl.11:45

Gry på ketolysekuren! :]: You can do it! Har troa på deg jeg :)

Gry

29.okt.2010 kl.11:47

Hope so! :) Bra du har det da.. :P

gymsokkbaby

29.okt.2010 kl.11:52

Gry på ketolysekuren! :]: Jeg heier på deg ;)

Gry

29.okt.2010 kl.12:28

Takk! :o)

SpisElskLev

29.okt.2010 kl.14:08

Hei du, psst, GYMSOKKBABY. SNakket ikke vi om at du lovet å ta flere sammenhengende dager fri?? :P

gymsokkbaby

29.okt.2010 kl.14:19

SpisElskLev: Joooo... jeg vet, hehe. Men nå er jeg faktisk litt gira på å trene, så kanskje atte...så kan jeg slappe av med goood samvittighet. Skal bli en koseøkt da, gå med stigning/eller rolig løping og mage/rygg. Meldte meg av spinningstimen jeg fikk for meg i et svakt øyeblikk før lunsj at jeg burde gå på. Da var jeg vel flink? ;)

SpisElskLev

29.okt.2010 kl.14:40

Hehe, det var du!!! Jeg skal uansett ikke prate, tok jo ikke fri igår selv;) Men tar kun styrke idag da, ikke spinning i tillegg som egentlig var planen! Og så lenge man er gira, synes jeg ikke det er noe problem. Det er mer i de periodene man egentlig ikke har lyst til å trene, og kroppen virkelig trenger hvile. Det er der vi må bli flinkere:) Har hatt veldig gode økter denne uken, og liksom synes det har vært helt greit, til og med veldig digg å trene, og da er det jo ingen fare:)

Disarmed

29.okt.2010 kl.14:42

SV: Det har du nok helt rett i. Må bli flinkere til å slappe av litt, tror jeg. Vil jo ned til 59kg, men har satt mål til 60kg fram til jul, det blir altså i overkant 6kg jeg må gå ned. Håper virkelig jeg klarer det :)

Disarmed

29.okt.2010 kl.14:51

SV: Nja njo. Altså, jeg vet ikke, har ikke vært så lavt før. Veide 60kg i fjor sommer, og da var jeg kjempefornøyd. Da var jeg vel nokså tynn, men etter mange års håndballspilling og jevnt mye trening, har jeg en veldig sterk kropp, er nokså bredbygd og bygger lett muskler. Så, det er litt å ta av, og jeg tror aldri jeg vil se skrapa ut - da må jeg slutte å trene i tillegg. Blir bare mer markert, og det er jo det jeg vil. Også få vekk det overflødige fettet!

Men, jeg prøver meg fram. 60kg til jul hadde vært supert, men blir fornøyd med 62kg óg altså. Og som både du og Maplesyurp har pratet om - er jeg fornøyd med 62kg kommer jeg ikke til å slanke meg mer bare for å nå et mål jeg har satt meg en tid tilbake. Det er bare for å ha noe å jobbe imot:)

gymsokkbaby

29.okt.2010 kl.14:53

SpisElskLev: Ja, nettopp. Er når jeg tvinger meg selv på trening mot min vilje at jeg gjør noe riv ruskende galt. For jeg kjenner ofte på følelsen av hvor godt det er å trene, så jeg vet egentlig forskjellen på når jeg ikke "vil" og når jeg virkelig egentlig ikke vil, mellom falske unnskyldninger og ekte. Har tvunget meg et par ganger når jeg ikke burde og det er i grunnen bare miserabelt.

Blir jo tidenes miniøkt dette, sånn maks 40 min med kosetrening. Tar det litt hardere ut lørdag og søndag, så da er det utrolig lett å motivere seg selv, hehe.

Disarmed

29.okt.2010 kl.15:25

SV: Ja, det blir fort gjort at en higer etter det uoppnåelige, hvilket bare er dumt ettersom vi da kun vil gå rundt og være misfornøyd. Men blir en noengang fornøyd da, mon tro? Jeg tviler. Men veldig enig med deg; heller slank og stram! Alltid fått komplemant for muskuløse bein, men istedefor å ta det til meg har jeg lengtet etter toppmodellenes rangle-bein og følt jeg så ut som en fotballspiller. Må jo ta utgangspunkt i den kroppen vi har, og heller bruke den fordelaktig for oss selv, framfor det motsatte! Her har jeg en lang vei å gå iallefall.

Åh ja, gleder meg masse til taco! Tenker å gratinere min litt i ovnen óg, så osten blir litt sprøstekt - nam nam!

Og som du sier - jeg og hater sånn parøvelser, særlig om en må være med fremmede. Da blir jeg så flau og teit, og greier ikke konsentrere meg om å gi jernet. Kanskje like greit å dra alene da?;)

Kos deg masse i kveld du og!!:)

Maplesyrup

29.okt.2010 kl.20:31

Har du lest artikkelen på iform.nu om hvordan kroppen lagrer fett på magen hvis den blir stresset av for mye trening? Kanskje det kan motivere til å ta seg en dag fri når kroppen sier fra;) Forøvrig virker jo neste ukes treningsplan veldig bra:)

Takk for at du har linket til meg fra bloggen din! Det satt jeg stor pris på:)

gymsokkbaby

29.okt.2010 kl.21:19

Maplesyrup: Ja, jeg endte med å gå med stigning på mølla, grad 7, hatighet 6. Fikk faktisk en puls på 145 etterhvert, uten at jeg følte jeg slet meg ut på noen måte. Ble som en tur i høyt tempo egentlig, så ser på det som en koseøkt.

Jeg mååå lære meg å trene mindre og mer effektivt. Så fort jeg får litt mer dreis på styrketreninga og ser fremgang så kommer jeg forhåpentligvis til å konsentrere meg mer om den, og da blir det kortere og mer intensive økter i fremtiden :)

Bare koselig å linke til deg, du er verdt å lese! :D

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Løpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange løpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er å øke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer så jeg etterhvert kan løpe en hel maraton. Som bonus får jeg er sterk og sunn kropp, så snart kaster jeg vekta. Det er viktig å godta seg selv, ikke leve etter et imaginært bilde skapt av media.

leser denne bloggen NÅ

Kategorier

Arkiv

hits