Ukens matplan ala frk. Lone

Lone har virkelig vært tidenes knupp og lagt ut en matplan. Denne skal jeg følge så langt det lar seg gjøre og planlegger uken som følgende. For det meste kopierer jeg Lone, med noen få justeringer etter hva jeg allerede har i kjøleskapet. Blir det noen justeringer underveis kommer jeg til å høre med Lone hvordan hun hadde løst det. Skal man ha Loneuke må man gjøre det riktig ;)

Mandag:
Frokost: Avokado med brie og litt seterrømme
Lunsj: Tacorester
Middag: Ostekjøttkaker med brun saus og gratinert avokado (har dilla), 1 ss egenrørt tyttebær (m/sukrin)
* Mellommåltid/kvelds hvis behov: Et par osteruller

Tirsdag:
Før trening: Kaffe med fløte
Frokost: Baconomelett
Lunsj: Rester fra mandag
Middag: Lettsaltet torsk med en god og tykk karrisaus (fløtesaus), samt blomkål og brokkoli til (i stedet for fiskeboller) eller sandefjordsmør, får se.
* Mellommåltid/kvelds hvis behov: Kokt egg m/ 2 ts frokostsalat eller smør

Onsdag:
Før trening: Nøtter eller kaffe med fløte hvis det funket godt
Frokost: Salat med skinke, agurk, isbergsalat, tomat, ost, hvitløk og masse dressing
Lunsj: Kylling med ostesaus
Middag: Skal spise borte, men vedkommende vet godt om mitt kosthold.
* Mellommåltid/kvelds hvis behov: Kaffelatte med eggemelk

Torsdag:
Frokost: Eggesalat
Lunsj: 1/2 grillet kylling
Middag: Hjemmelaget tomatsuppe m/osteknekkiser til
* Mellommåltid/kvelds hvis behov: Osteknekkis m/elgpølse

Fredag:
Før trening: Nøtter
Frokost: Baconomelett
Lunsj: 1/2 grillet kylling
Middag: Taco
Kveldskos: Pepsi max, baconcrisp m/salsadip (deles med flere, så blir nok tom)

Lørdag:
Før trening: Avokado med seterrømme og salsa
Brunsj: Egg og bacon
Middag: Tapas
Kveldskos: Rødvin, marinert oliven og sukkerfri sjokolade (sorry spiselsklev, hehe)

Søndag:
Brunsj: Tapasrester, hvis det er tomt: egg og bacon
Middag: Lavkarbopizza, Lone sin oppskrift selvfølgelig
Søndagsterapi: Masse pepsi max og lavkarbo kakao (eggemelk) eller osteknekkiser m/salsadip

 

* Kvelds/mellommåltid: Er ekstramåltid etter behov, jeg spiser kun det hvis jeg er sulten.

Ellers:
- Pepsi max kun fredag og søndag.
- Farris: for å få inn salt som Lone påpeker
- En kaffekopp m/kremfløte på jobb når jeg får fysebehovet.
- Minst 3 flasker, helst 4 på jobb. Vann/farris på kvelden.
- Følge treningsplanen, uken for hovedsakelig styrketrening og intervall. Legg merke til én ting: 3 dager fri!! På fridagene kan jeg velge å gå fremfor å ta bussen til/fra jobb, men jeg må ikke. Kun hvis jeg selv har lyst. Dette føles som det minste jeg har trent på....la oss bare si lenge:

 

Oppdatert treningsplan:

Mandag: Fri
Tirsdag: Styrke overkropp + intervall etterpå (5x1 min)
Onsdag: Styrke underkropp + intervall etterpå (5-10x30 sek)
Torsdag: Fri
Fredag: Styrke fullkroppsprogram, et par korte intervaller om jeg rekker
Lørdag: Jogge 16 km
Søndag: Fri, gå tur om man orker

 

Skal til frisøren, vurderer å klippe lugg, men er så usikker. Det blir enten bobb med lugg eller bobb med skrålugg.(Ja, du skimter hårruller, frk. gjør-seg-klar-for-byen dette).

 

Jeg har en litt tyngre skrålugg enn dette, men ingen bra bilder av den. Merkelig nok.

Hva er best? =)

18 kommentarer

Ketolyseprinsessa

31.okt.2010 kl.18:33

Tung lugg er jo mye jobb, iallefall for min del. Skrålugg kan du jo bare dra på plass! :P
Men har selv lyst på lugg igjen, har hatt skrå lugg siste halve året. Da må jeg bare beregne litt lengre tid på badet hver dag:p

gymsokkbaby

31.okt.2010 kl.18:49

Ketolyseprinsessa: Litt mer arbeid er det ja, men har funnet ut å splæsje litt vann i det og så føne den ned, samt en god hårspray er tingen. Hadde tung lugg i mange år så å fikse den gikk på minutter etterhvert. Problemet er jo at den må klippes sånn ca hver 6 uke, heldigvis kan man få klipt kun den for en hundrings rundt omkring :)

treningshjelp

31.okt.2010 kl.19:04

Flink du er da! :-)

Ketolyseprinsessa

31.okt.2010 kl.19:09

Ja, jeg klipte den ofte selv jeg, ble så og si alltid greit resultat. For håret mitt vokser fort! Men er veldig fint med tung lugg! :)

gymsokkbaby

31.okt.2010 kl.19:56

treningshjelp: Takk skal du ha :)

gymsokkbaby

31.okt.2010 kl.19:57

Ketolyseprinsessa: Ja, jeg har prøvd det, men er ikke flink nok (eller stødig nok på hånda), hehe. Så bra at du klarer det selv, flink du :) Ja, det er veldig fint, lurer på om det blir det altså.

Anneli og Emma-Sophie

31.okt.2010 kl.20:01

Lykke til snuppa:) Ser deilig ut:)

gymsokkbaby

31.okt.2010 kl.20:09

Anneli og Emma: Takkiditakk. Er kjempespent. Skrevet handleliste og alt, så nå blir det full fokus :D

Sara

31.okt.2010 kl.23:04

Den så ypperlig ut :D Variert og mye god mat! :) Håper du blir fornøyd med denne planen, gleder meg til å høre videre.

fabeldyret

31.okt.2010 kl.23:17

Jeg digger lugg, synes det er kjempefint, sånn som på bildet med hårrullene. Men tør ikke selv.. Klarer ikke annet enn å se for meg meg selv ala 6. klasse.. Da hadde jeg nemlig veldig langt, veldig tynt hår og pannelugg rundt halve hodet.. Og hadde grønne bukser.. Og tennissokker.. Nei, nå må jeg gi meg, hehe :) God tur til frisøren, det blir nok fint uansett. Selv har jeg bob og elsker det, i hvert fall når jeg har lært meg å føne den på plass :)

Matplanen ser jo snadder ut! Imponert over den planlegginga, altså. Regner med å få oppdateringer på hvordan det går etter hvert! Selv har jeg klart meg temmelig bra gjennom helga. Har vel spist en del ting som ikke er sånn strengt lavkarbo, men så er jo min tommelfingerregel å holde meg under 50 g karbohydrater (gitt at de kommer fra grønnsaker eller andre "godkjente" kilder), så jeg har litt mer slingringsmonn :)

Lykke til med Lone-uka!

gymsokkbaby

31.okt.2010 kl.23:26

Sara: En riktig så spennende uke foran meg, er spent på hvor mett/sulten jeg vil være utover :)

gymsokkbaby

31.okt.2010 kl.23:32

fabeldyret: Hahah, herlig bilde du malte opp der :D Ja, jeg digger bob også. Måtte kjøpe meg en hårføner med sånn hårruller på for å få det ordentlig til, men da blir til gjengjeld resultatet nærmest perfekt hver gang. God investering.

Kan ikke helt ta æren for matplanen da jeg nærmest bare kopierte Lone sin, som hun la ut for meg. Faktisk litt deilig å ikke tenke ut min egen matplan en uke, få litt inspirasjon fra andre steder. Skal forøvrig høyere på karbene igjen etterhvert, men vil bare kicke i gang forbrenninga mi og skru opp litt stoffskifte igjen, så raskt som mulig egentlig. Forhåpentligvis gå ned litt i vekt, få litt mer muskler, osv. Klarer ikke å leve på 15-20 karbs ut livet. Til det savner jeg havregrøt for mye, hehe. Må kunne spise det en gang i blant og gulrot...hmmm...elskede gulrot :D Med dip. Namnam.

Tusen takk, jeg skal holde dere oppdatert :)

SpisElskLev

01.nov.2010 kl.09:39

Oj oj oj, dette gleder jeg meg til å høre om hvordan går:) Spennende!!! Og finfiiin treningsuke:) Bare pass på at det ikke blir altfor mange "regler" og sånt å forholde seg i forhold til mat da, så det ikke føles som et ork/slit:) Synes håret var veldig fint på det nederste bildet jeg da, med sånn skrå lugg:)

Hold oss oppdatert:D

gymsokkbaby

01.nov.2010 kl.10:09

SpisElskLev: Neida, føler ikke jeg har så mye regler egentlig, faktisk en ganske avslappende uke med mer fri enn vanlig og den sedvanlige: "Er jeg sulten så spis, er jeg mett så stopp og er jeg fysen så hold opp" :P Søtningsmiddel må jeg lære å kutte ut, men klarer egentlig bare å kutte ned, derfor litt sånn "søtning hører helgen til", men da blir det nok en del av det, som alltid ;D

Skal holde dere oppdatert. Er sulten nå f.eks, men venter en time til lunsj tror jeg. Blir en sen frokost da jeg bare ikke var sulten når jeg stod opp. Vanskelig, skal man spise noe eller ei da? Er så mye motstriende som sies om det, men mange mener at frokost ikke er nødvendig om man ikke er sulten. Hmm....

Maplesyrup

01.nov.2010 kl.14:02

Spennende, spennende:) Så ut som du skulle spise mye godt! Skulle likt å vært gjest på tapaskalaset ditt btw;) Håper du får en super uke, både matmessig og ellers:)

Hva er osteknekkiser btw?

gymsokkbaby

01.nov.2010 kl.14:07

Maplesyrup: Varmet ost i mikroen til det blir sprøtt. Kan bruke vanlig hvitost, men f.eks de runde kavliostene (med forskjellig smak) er knallgode :D

Skal legge ut tapasmenyen med oppskrifter etterhvert ;D

Maplesyrup

01.nov.2010 kl.14:17

Ahh, da har jeg visst laget osteknekkis uten å være klar over det;) Prøvde den med pepperonibiter i og har brukt den som pizzabunn til minipizzaer faktisk! Så tapasmenyen din på Lone sin blogg tror jeg, hørtes fantastisk godt ut!

gymsokkbaby

01.nov.2010 kl.14:21

Maplesyrup: Aha, så du har sett menyen ja :D Paprikaen er helt fantastisk forresten, de pølsene fra jabocs utvalgte er knallgod og med mindre enn 1 karb per hundre gram, wuhuuu.

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Løpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange løpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er å øke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer så jeg etterhvert kan løpe en hel maraton. Som bonus får jeg er sterk og sunn kropp, så snart kaster jeg vekta. Det er viktig å godta seg selv, ikke leve etter et imaginært bilde skapt av media.

leser denne bloggen NÅ

Kategorier

Arkiv

hits