Planleggingstroll

Åhh, som jeg elsker å planelegge ukene, haha. Jeg er, som overskiften sier, et planleggingstroll.

 

  • Mandag: Styrke fullkroppsprogram + intervall 5x5*
  • Tirsdag: Fri
  • Onsdag: Kondisjon + girya /eller/ fullkroppsprogram + intervall
  • Torsdag: Morgenjogg, 5-7 km. 
  • Fredag: Styrke fullkroppsprogram + intervall 8*30**
  • Lørdag: Fri
  • Søndag: Jogge 12-13 km (er bortreist)

 

* Jeg løper 5 x 5, 1 minutt på nivå 13 og i hvileperioden på nivå 9.
** 8 ganger med 30 sekunder på nivå 14, hvileperiode på nivå 8-9.

 

Syns treningsukene mine blir snillere og snillere, men vil gjerne bygge muskler og ikke stresse kroppen, så da....
Styrkeprogrammet er gjort til sirkeltrening. Det er to sirkler hvor det gjøres både isolerte øvelser og skal etterhvert introdusere mer funksjonelle øvelser (som aktiverer flere muskelgrupper). Avsluttes med mage/rygg-trening og en runde på mølla. Det er ganske intensivt, men tar litt i overkant av en time. Jeg gjør denne treningen ofte i lag med en kusine, og vi prøver å pushe hverandre. Har allerede økt vektene på flere av øvelsene, så jeg tror dette går riktig vei.

Jeg vil derfor bare kort oppsummere hvordan jeg ligger an nå, så jeg har noe å sammenligne med senere. Øvelsene gjøres ikke i denne rekkefølgen, men blandes altså i to sirkler:

 

Underkropp


  1. Gående utfall med vekter - 8 kilo i hver hånd - 11 per bein.
  2. Knebøy med pilatesball - 10 kilo i hver hånd - 15 rep.
  3. Benpress, maskin - 71 kilo - 12-15 rep.
  4. Lår curl - 35 kilo - 10 rep.
  5. Bakre lår, med pilatesball - 15 rep (dette svir som juling, hatøvelse)
  6. Sumobryter'n, 12 kilo - 15-20 rep (innside lår)

 

Overkropp


  1. Nedtrekk front m/bredt grep - 35 kilo - 12 rep
  2. Bicepstrening maskin - 35 kilo - 12 rep
  3. Skråtrekk - 30 kilo - 12 rep per arm
  4. Skuldre, til side/frem/ned/tilbake, med vekt - 2 kilo per arm - 10 rep (denne svir, selv med så lite vekter)
  5. Kinesismaskin, triceps - nivå 2 - 10-12 rep
  6. Chins - husker ikke, men jeg må ha vekter på. Målet er å kunne klare det med egen kroppsvekt.

 

Mage/rygg


  1. Rygghev - 5 kilo - 10-12 rep
  2. Situps på bosuball m/håndvekt - 5 kilo
  3. Sit-ups skrå m/håndvekt - 5 kilo
  4. Planke på bosuball - 30-60 sek.
  5. Båten på bosuball, 30 sek.

Jeg har brukt oppmot 10-12 kilo her, men jeg kommer ikke like godt i kontakt med musklene som når jeg bruker mindre vekter. Har vel med teknikk å gjøre antar jeg.

 

 

Nå kan jeg bare bli sterkere dere!
Jeg skal ta noen statusbilder, så jeg har noen før/etterbilder å sammenligne med.

 

12 kommentarer

Ida

06.nov.2010 kl.11:37

misunner din treningsvilje!=)

gymsokkbaby

06.nov.2010 kl.11:42

Ida: Hehe, jeg skal bli stor og sterk! ;D Digger å se at jeg har begynt å få litt mer synlige muskler på kroppen :)

06.nov.2010 kl.14:12

Ser ut som en herlig fintbalansert treningsuke:)

gymsokkbaby

06.nov.2010 kl.14:25

Anonym: Håper det, muskler...voks! :)

diane

06.nov.2010 kl.14:31

fy søren så flink du er å trene! Jeg blir inspirert, takk!:)

Fjonana

06.nov.2010 kl.16:18

Så flink du er! :D Gleder meg til å se bilder :) Lykke til!

gymsokkbaby

07.nov.2010 kl.13:06

diane: Åhhh, så bra! :) Trening er bra å inspisere med :D Merker jeg gleeeeder meg til mandag nå og en real styrkeøkt.

gymsokkbaby

07.nov.2010 kl.13:07

Fjonana: Hehe, ja, må bare kvinne meg opp først. Er litt redd for hvordan de vil se ut :P

Maplesyrup

08.nov.2010 kl.09:52

Åhh, du er såå flink:D Jeg blir misunnelig - har ikke vært på Elixia på 3 uker:/ Skjerpings!

gymsokkbaby

08.nov.2010 kl.10:23

Maplesyrup: Åh, trener du på Elixia? Det visste jeg kanskje når jeg tenker etter. Er du som meg som tunerer rundt på de ulike sentrene? :P

I r l i n - Life as a dancer

08.nov.2010 kl.11:02

flotte planer! :D flink du er! (tusen takk for venneinvitasjonen! godtok med en eneste gang ! :D håper vi blogges mer og at du får en fin dag!) :)

gymsokkbaby

08.nov.2010 kl.11:27

I r l i n: Tusen takk, trening er viktig :) Virket som du hadde en interessant blogg, som er verdt å følge :D

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Løpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange løpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er å øke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer så jeg etterhvert kan løpe en hel maraton. Som bonus får jeg er sterk og sunn kropp, så snart kaster jeg vekta. Det er viktig å godta seg selv, ikke leve etter et imaginært bilde skapt av media.

leser denne bloggen NÅ

Kategorier

Arkiv

hits