Frk. stiv og støl

De to siste dagene har jeg gutset litt på med styrketreninga. Har gjort et par "utmattelsesøvelser" når jeg har vært ferdig med styrkesirkelen(e) ved å følge disarmed sitt råd: mindre vekt på og så mange repetisjoner til man bare ikke klarer mer. Jeg har gjort dette på underkropp i går og overkropp i dag. Kunne egentlig ikke se om jeg fikk pump eller ei, men det føltes sånn, for alle muskler SKREK av smerte (den gode typen).

I dag, etter en morgenøkt hvor jeg altså gjorde som beskrevet over på overkroppen kjenner jeg det fortsatt svir litt. Og hver gang jeg skal reise meg fra en stol føler jeg meg som en gammel dame. Jess! Da har jeg gjort noe riktig og effektivt. Så meg i speilet når jeg gikk fra treningsenteret og sa høyt til meg selv (åkei, inni hodet, men fortsatt høyt...til meg selv): "Du er flink, du skal bli så sterk"! Jeg har _aldri_ vært sterk, så har alltid ønsket det. Sterk for å være meg altså, ikke styrkeløftersterk.

Målet er:
å kunne klare over 100 i benpress og klare å løfte egen kroppsvekt uten hjelp (chins). Må få satt meg et mål på markløft også etterhvert, men har ikke så mye vekter på enda da teknikken så fort svikter. Bedre å gjøre det rett og lett, enn tungt og dumt. Oioi, nødrim på en fredag.

Sitter på jobb og er fysen i dag. For første gang på, tja, det begynner å bli noen uker det gitt. Noen tips? Jeg bøtter ned på vann, men det hjelper fint lite. En fløtete hjalp heller ikke. Vurderer sterkt å kjøpe en pepsi max og IFA-drops (med jordbærsmak), men så er det dette kunstige søtningsmiddelet jeg _egentlig_ skal holde meg unna. Vurderer nøtter, men det er så lett å overspise.

 

[Jeg skal legge inn flere bilder fremover, jeg lover]

 

14 kommentarer

Wannabefit!

12.nov.2010 kl.13:13

Jeg klarte for første gang 100kg i benpress på onsdag :D Yeah!

gymsokkbaby

12.nov.2010 kl.14:26

Wannabefit!: Å ta 3 runder med 10 rep? Det er det som er målet mitt :D

Wannabefit!

12.nov.2010 kl.14:28

tok først 60*8 som oppvarming, 90*12, så 100*10 :-)

Hadde nettopp trent intervaller, men fikk så lyst til å trene styrke, så ble litt av det og :D Hehe..

gymsokkbaby

12.nov.2010 kl.14:40

Wannabefit!: Så bra! For å være ærlig har jeg nok ikke utfordret meg selv nok. Nå ble jeg inspirert til å prøve det til uka :D

Wannabefit!

12.nov.2010 kl.17:05

Jeg tror nok vi er mye sterkere enn vi "tror"!! Og jeg pleier såvidt å klare 90kg UTEN å trent intervaller, og hvis jeg da klarte 100kg etter intervallene, så sier jo det litt! Hehe :D Prøv det!

Polleke - livet mitt

12.nov.2010 kl.23:36

Om du klarer å begrense søtsuget med en av delene kan det jo funke, men blir jo bare værre etterpå! Jeg ville ikke gått får både ifa og pmax, men kanskje litt ifa. Om du har tålmodighet nok så kan 2-3 pstiller være nok til å dempe suget. Eller en søt tyggis!

gymsokkbaby

13.nov.2010 kl.12:49

Wannabefit!: Det har du rett i. Skal prøve meg på 80 kilo neste gang, og avslutte med 90. Må øke litt underveis, ikke bare kjøre på med 100. Jeg er nok litt svakere enn deg uansett, trent for lite styrke det siste året. Før nå, nå har jeg endelig begynt :)

gymsokkbaby

13.nov.2010 kl.12:50

Polleke: Droppet pepsi maxen faktisk, gikk for IFA. Det ble en halv pose før jeg klarte å kontrollere meg selv og fysingen gikk fort over da. Deilig :)

Disarmed

13.nov.2010 kl.14:28

Så utrolig bra at du føler uttømmings-settene fungerer! Kjempebra!:)

Du har så god innstilling og er så realistisk, fortsetter du slik vil du desidert oppnå de resultatene du ønsker, det er jeg bombesikker på!

SV: Har ingen planer om å kutte ut fett totalt, jeg vil nok bare innføre noen gram ekstra karbohydrater. Blir vel lignende Fedon, men orker ikke følge noe bestemt opplegg, spiser etter hvordan framgangen min er, og lytter til kroppen. Har i lang tid nå spist minimalt med karbohydrater, og det funker. Men jeg vil bare reinnføre noe mer frukt :) Helt enig med deg i at lavkarbo er bedre enn høykarbo, så vil fortsette å følge grunnprinsippene :)

Louise

13.nov.2010 kl.16:12

Hva med frukt? eller smoothie? Bruk mango, bringebær, jordbær :) I det er det jo litt søtt.

100 i benk. Det er sjukt da =P Men du får det til om du vil ;)

Kristine

14.nov.2010 kl.12:45

Det er deilig å være litt støl og kjenne at kroppen har trent!

Spennende med prosjektet ditt.Håper du oppdaterer oss ofte og forteller hvordan det går. Lykke til :)

gymsokkbaby

14.nov.2010 kl.12:46

Disarmed: Åhh, takk for en så fin kommentar :) Vil så gjerne se resultater NÅ, men vet det tar tid :)

Høres veldig fornuftig ut mtp å spise etter kroppens signaler. Tror min kropp faktisk trenger litt mer karbo, så jeg skal gi den litt mer av det fremover. Altså, langt mer grønnsaker fremover (wuhuu, gulrøtter, here I come!)

Lykke til du også, tror det vil gå kjempebra :)

gymsokkbaby

14.nov.2010 kl.12:48

Louise: Skal introdusere litt frukt tilbake i kostholdet nå, så en smoothie med masse bær og litt frukt hadde ikke vært så dumt. Det får bli fredagskosen neste helg :) Blir så sulten av frukt jeg nemlig, så kan ikke spise for mye av det. Må kanskje ha litt fet yoghurt i smoothien muligens, men det er jo bare skamdigg :D

100 eller 120 tror jeg må bli målet. Skal bli steeeerk ;) Hihi.

gymsokkbaby

14.nov.2010 kl.12:50

Kristine: Enig med du, da vet man at man har gjort noe rett :D Ja, skal oppdatere fremover, håper virkelig på gode resultater :) Tusen takk for fin kommentar.

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Løpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange løpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er å øke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer så jeg etterhvert kan løpe en hel maraton. Som bonus får jeg er sterk og sunn kropp, så snart kaster jeg vekta. Det er viktig å godta seg selv, ikke leve etter et imaginært bilde skapt av media.

leser denne bloggen NÅ

Kategorier

Arkiv

hits