Pushup-test

Leste om push-up testen på Cecilie sin blogg "Fristende lavkarbo", som forresten er en knallgod blogg med utrolig mange deilige lavkarboppskrifter. Hun kommer til å være min redning i jula med oppskrifter som vaniljefudge, valnøttmuffins og dødelige mandler (faktisk er det godt å bare varme mandler naturell i ovnen også).

Men, tilbake til push-uptesten.  Jeg tillater meg å kopiere fra hennes blogg: "Armhevingstest: Måler utholdenhetsstyrken i overkroppen. Inta armhevingsposisjon, med hender og tær i gulvet og kroppen helt strak. Ha en skulderbreddes avstand mellom hendene. Senk kroppen mot gulvet og press tilbake til startposisjon. Gjør så mange repetisjoner som mulig. Max to sekunders pause er tillatt".

For kvinner mellom 20 og 40 år gjelder følgende:
12-14 stk: godkjent
20 stk: bra
30 stk: utmerket

Jeg klarer fem. Eller, det var det jeg gjorde sist. Jo bredere grep jeg har, desto flere klarer jeg. Men, det kan nok være fordi det gjør det lettere ;). Skal ta en ny test neste uke, på mandag eller tirsdag.

Mine nye mål blir da:
* Å ta 15-20 armhevinger på strake ben, uten mer en to sekunders pause
* Å kunne ta chins med egen kroppsvekt (nå har jeg 18 kilo til hjelp, haha).
* Samt ta over 100 kilo i benpress.

Klarer jeg det på ca 2 måneder mon tro? Eller må jeg si 3?

18 kommentarer

Rebecca

18.nov.2010 kl.10:32

Jeg klarer kanskje 1 hvis jeg har flaks..og da faller jeg sammen -_- Pladask i gulvet! En gang slo jeg nesa! Det står ikke på at viljen, jeg er bare helt elendig til slikt :P Ikke er jeg unormalt svak heller.....ikke tror jeg at jeg kommer til å få det der til heller. Men man skal vel aldri si aldri:P

Kristine

18.nov.2010 kl.10:36

Om du er fokusert kan du få til hva enn du ønsker!

Jeg tror du klarer det :)

gymsokkbaby

18.nov.2010 kl.10:41

Rebecca: Hmm, har du riktig teknikk? Jeg husker jeg måtte ta armhevinger en gang jeg var innmari støl i armene, tror jeg nesten slo nesa mi selv. Klappet bare helt sammen, ingen muskler som ville samarbeide :P

gymsokkbaby

18.nov.2010 kl.10:43

Kristine: Vil du si å trene hele kroppen, to ganger per uke er fokusert nok? Jeg slitter programmet ofte opp i en to-splitt. Hver styrkeøkt blir da på ca 40-45 min x 4. Kjører jeg hele kroppen blir det ofte 60 min. Jeg følger et program jeg fikk av PT, men varierer øvelsene litt innimellom.

Polleke - livet mitt

18.nov.2010 kl.12:03

Jeg eier ikke muskelkraft i armene. Jeg tror ikke jeg klarer 1 en gang. Jeg har for lite muskelmasse, rett og slett. Skal ta tak i det over jul, når jeg skal begynne med styrke.

Rebecca

18.nov.2010 kl.12:09

Om jeg har rett teknikk er en HELT annen ting... hehehe.... men når jeg har gjort det med/foran gymlærer og personlig trener har jeg gjort det korrekt. Dog, det ender opp med jentearmhevinger etter den første hvor jeg kollapser helt. Det som er merkelig er at jeg er myyyye flinkere på planken!?

Kristine E.

18.nov.2010 kl.13:25

Fy søren, her fikk jeg bekreftet hvor veik jeg faktisk er...På en vanlig dag greier jeg 3, på en god dag greier jeg 5. Jeg burde slutte å være misfornøyd med armene mine og begynne med skikkelig styrketrening i stedet.

gymsokkbaby

18.nov.2010 kl.13:38

Polleke: Ja, må styrketrening til for å klare utfordringen :) Du får ta en test når du begynner og så noen mnd senere :D

gymsokkbaby

18.nov.2010 kl.13:38

Rebecca: Hmm...kanskje du er svak i bryst/armmusklaturen og sterk i mage/rygg, siden du klarer planken bra? :)

gymsokkbaby

18.nov.2010 kl.13:39

Kristine E.: Jeg fikk det bekreftet selv, så gleder meg til den dagen jeg klarer målsettinga mi :D

silje's fremgang.

18.nov.2010 kl.14:22

Du klarer det nok på 2...;_)

Rebecca

18.nov.2010 kl.14:23

Aner ikke :P Men sånn egentlig... jeg bryr meg ikke! Hihi..... kanskje jeg burde?

gymsokkbaby

18.nov.2010 kl.14:49

silje's fremgang.: Takk for tilliten ;D Skal prøve hardt på det.

gymsokkbaby

18.nov.2010 kl.14:57

Rebecca: Tja, er vel mest lurt å være sterk i kjernemusklaturen, alt annet er kanskje en smakssak?

I r l i n - Life as a dancer

18.nov.2010 kl.15:21

interesting :) ja dette klarer du kjempeflott flinka! :D

sv; tusen takk for dine spor på bloggen min! :)

Cecilie

18.nov.2010 kl.15:28

Neimen, så hyggelig at du nevnte meg og bloggen min. Tusen takk for fine ord! Og så fin blogg du har! Jeg ser du satser på maraton? Jeg går og fantaserer litt om å løpe halvmaraton høsten 2011. Kanskje vi ses?

gymsokkbaby

18.nov.2010 kl.15:32

I r l i n: Håper det! :D Er litt gøy med slike målsettinger, gjør treningen mer moro.

gymsokkbaby

18.nov.2010 kl.15:33

Cecilie: Ja, burde kanskje ha sagt det til deg, så fint at du så det :) Jeg digger bloggen din, føler deg på bloglovin:). Jeg har løpt halvmaraton, det er kjempegøy. Det burde du prøve. Jeg tenker jeg kan prøve meg på en helmaraton til våren om jeg får trent nok, hvis ikke får jeg satse på å perse halvmaratontiden min :) Så kanskje vi sees ved målstreken.

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Løpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange løpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er å øke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer så jeg etterhvert kan løpe en hel maraton. Som bonus får jeg er sterk og sunn kropp, så snart kaster jeg vekta. Det er viktig å godta seg selv, ikke leve etter et imaginært bilde skapt av media.

leser denne bloggen NÅ

Kategorier

Arkiv

hits