Dårlig treningssamvittighet

Siden ryggen min nektet å samarbeide med meg på søndag og frem til i dag så har treningen vært fraværende. Eneste form for bevegelse er at jeg går frem og tilbake fra jobb og bruker trappene innimellom. Sånn type fin hverdagsmosjon, men som ikke gjør den store forskjellen akkurat. Jeg har innmari lyst til å trene, men ryggen sier strengt nei. Den er bedre i dag, men jeg kjenner det godt når jeg går i raskt tempo og da vet jeg at all form for trening enda er utelukket - og det irriterer meg. Jeg bruker å trene fem ganger i uka og nå er det helt umulius grunnet en rygg som plutselig syns det er festlig å leke gammel. Arg!

Vel, hvis jeg er bedre i morgen så tenker jeg å prøve meg på en liten økt før jobb. Lett jogging + styrke. Ingen harde intervaller som fort kan bli veldig belastende. Samme på fredag. Så får jeg i det minste kjørt gjennom kroppen én gang og mister ikke alt arbeidet jeg har gjort så langt. Håper jeg. I helga skal jeg bort, men blir litt skigåing, så da er i det minste treningshelgen sikret :)

Får se på dette som en friperiode for kroppen - en tid for å slappe av. Noe jeg faktisk hadde lovt den en tid tilbake. Poff. Vekk med dårlig treningssamvittighet. Neste uke satser jeg på en sterk og ungdommelig rygg igjen og masse, masse trening. Blir også en hvit helg og dermed mulighet for mye trening da også. Tjoohoo. Får lade opp batteriene i mens, kanskje med en kopp kakao?

When Life Hands You Lemons - Tea Towel

Artig håndkle, fant det på etzy.com, er ikke jeg som har laget denne altså. Mye bra og billig kunst der.

22 kommentarer

Disarmed

24.nov.2010 kl.13:27

Huff, stakkars. Å ikke kunne trene når en vil, er bortimot det verste som finns. Jeg føler virkelig med deg! Men du gjor nok lurt i å ta litt fri, fokusere på å bli bra og lytte til kroppen din. Gjør det beste ut av det, og kos deg!:)

Hørtes ut som en kjempefin helg med skigåing og kakao-drikking! Heldiggris! Hvor skal dere?:)

gymsokkbaby

24.nov.2010 kl.13:43

Disarmed: Haha, jeg husker aldri hva det heter der. Er et tredveårslag, eller 60 år da to som slår sine bursdagsfeiringer sammen. 3 timer unna Oslo med bil i hvertfall :P Blir nok også litt rødvinsdrikking også, hirrhirr.

Ida

24.nov.2010 kl.16:17

70 kr stk, frakt blir 20kr

Louise - treningsmotivator

24.nov.2010 kl.17:11

Håper det går raskt over da. Tror det er smart å trene litt forsiktig isteden for å ikke trene i det hele tatt =) Trening hjelper mot ALT! =D

SpisElskLev

24.nov.2010 kl.17:55

Jeg synes du skal prøve å nyte å ha fri når du nå må... :) Vet det kan være vanskelig, spesielt når man faktisk vil trene! Men litt ekstra gange og trappegåing og skigåing høres jo ut som fin trening med tanke på ryggen da:)

Maplesyrup

24.nov.2010 kl.20:38

Du får gjøre som du selv sier, ta det som en treningsfri uke. Tror ingen av vondt av det innimellom, særlig ikke sånne friskuser som deg - som trener massemasse:) Lytt til kroppen og kos deg masse i helga! Du forfaller nok ikke etter en liten uke fri;)

Cecilie

25.nov.2010 kl.07:36

Vær superforsiktig! Ryggen min begynte å krangle i vinter. -Skam på den som gir seg, tenkte jeg, og kjørte på. Midt i en økt fikk jeg hekseskudd. Med en gang ryggen løsnet litt, startet jeg på ny. Nytt hekseskudd påfulgt av en svært smertefull prolaps var resultatet. Beveg deg, men vær forsiktig! Iallfall min erfaring;)

gymsokkbaby

25.nov.2010 kl.08:57

Ida: Billig, jeg skal kjøpe. Sender deg en mail.

gymsokkbaby

25.nov.2010 kl.08:58

Trening: Jeg tror det i såfall må bli turgåing og lett styrketrening. Får vondt når jeg går egentlig og trur jeg må høre på Cecilie over: beveg meg, men ikke trenetrene, da kan det bli verre :S

gymsokkbaby

25.nov.2010 kl.08:58

SpisElskLev: Ja, jeg tenker det blir rooooolig skigåing, turgåing og trapper som gjelder. Har litt vekter hjemme så skal ta litt lett styrketrening i morgen. Har ikke klart å gjøre annet enn å gå så langt, forsatt vondt :-/

gymsokkbaby

25.nov.2010 kl.09:00

Maplesyrup: Du har rett, jeg må bare lytte til kroppen. Stod faktisk tidlig i opp i dag for å dra på trening, men når ryggen skriker av smerte når du reiser deg opp av sengen...ja, da vet du at det egentlig er en dum idé. Så jeg la meg igjen jeg :)

gymsokkbaby

25.nov.2010 kl.09:01

Cecilie: Tusen takk for rådet ditt, det har jeg tenkt til å følge. Skal bevege meg, men ikke overdrive. Blir turgåing, rolig skitur og lettlett styrke. Har en del øvelser jeg skal gjøre for å myke opp ryggen også, så blir det ikke bedre til mandag drar jeg til fysioterapaut :) Igjen, takk for råd, jeg vil jo helst bli bra igjen. Har du blitt helt fin du da?

Polleke - livet mitt

25.nov.2010 kl.12:36

Slapp av nå! Du har lov, og det er bare dumt å stresse med hodet når kroppen tar litt fri, da stresser du kroppen bare mer! Pust og bli frisk, så får du heller stresse med trening igjen da! (: God bedring!

gymsokkbaby

25.nov.2010 kl.13:42

Polleke: Kloke ord fra en klok kvinne :) Takk, må bare roe meg helt ned, senke skuldrene og bruke tiden til egenpleie.

Disarmed

25.nov.2010 kl.15:43

SV: Hehehe. Takk, I guess?:p

Disarmed

25.nov.2010 kl.16:13

SV: Skjønte det, søte deg. Du er veldig snill :)

Polleke - livet mitt

26.nov.2010 kl.00:38

Riktig :D Ro ned og slapp litt av, kroppen din har sikkert like godt av det som en uke med trening!

Slankerinna

26.nov.2010 kl.02:06

Lurt å ta det litt gradvis.så kjipt å ha vondt i ryggen,det har så mye å si for hvordan man fungerer i det dagelige.Mannen min sliter med ryggplager,har gjort det i 5 år.Digga teksten på håndkleet,synes det passa godt til deg også,som regel alltid possetiv og oppmuntrende:)

gymsokkbaby

26.nov.2010 kl.08:39

Polleke: Tar det igjen med renter neste uke, hihi :) Kommer til å boble over av energi føles det som, wuhuu.

gymsokkbaby

26.nov.2010 kl.08:40

Slankerinna: Ja, jeg begynner ENDELIG å bli bedre. I dag kunne jeg trene litt lett styrke, lurer på om jeg skal prøve meg på en rolig skitur i morga, men ingen trimtur for å si det sånn :)

Åhhh, tusen takk, så godt å høre at jeg oppfattes som positiv og oppmuntrende , det liker jeg:)

Cecilie

27.nov.2010 kl.06:42

Jeg har en stivhet rundt det leddet der prolapset satt, men der låsningene var, er jeg helt fin. Nå er jeg nøye på å trene muskulaturen i korsryggen, for å styrke rundt prolapset. Pga sistnevnte er det først nå jeg kan ta knebøy igjen uten å få vondt. Nå trener jeg knebøy med 30 kilo, var oppi 70 kilo i vinter. For tre uker siden bowlet vi, og da fikk jeg smerter og måtte gi meg. Men dette er problematikk rundt prolapset, ikke rundt strekk/ vridning. Ha en nydelig helg!

gymsokkbaby

28.nov.2010 kl.20:28

Cecilie: Ja, virker ikke som jeg har prolaps da jeg ikke hadde strålesmerter andre steder enn veldig lokalt ved korsryggen. Har blitt nesten helt fin, men er fortsatt øm og kan kjenne det om jeg bøyer meg. Skal prøve meg på styrketrening i morgen, får ta det i et rolig tempo og kanskje prøve meg litt frem på vektbelastningen :)

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Løpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange løpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er å øke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer så jeg etterhvert kan løpe en hel maraton. Som bonus får jeg er sterk og sunn kropp, så snart kaster jeg vekta. Det er viktig å godta seg selv, ikke leve etter et imaginært bilde skapt av media.

leser denne bloggen NÅ

Kategorier

Arkiv

hits