Ukens treningsplan og matgleder

Dagene går litt i ett nå frem mot jul. Prøver å trekke pusten så ikke stressnivået blir så høyt. Planlegger å få trent godt denne uka:

Tirsdag: Styrke overkropp.
Onsdag: Styrke underkropp + kort intervalløkt
Torsdag: Styrke overkropp + 30 min jogging
Fredag: Fri
Lørdag: Kondisjon
Søndag: Styrke helekroppen

Og som det matvraket jeg egentlig er:

Tirsdag:
Kotelett m/gratinert squash. Takk Anneli :)
Onsdag:
Kylling i pepperonisaus, m/blomkålmos
Torsdag: Foliebakt laks, servert med auberginekrem og salat
Fredag: Hamburger, bruker muligens denne oppskriften, evt grove tekaker
Lørdag: Tapas
Søndag: Lone sin pizza, namnam.


Sånn, slik blir min uke. Håper jeg.

Ønsker alle en fin tirsdag :)

12 kommentarer

SpisElskLev

07.des.2010 kl.10:50

Altså, som jeg har sagt før, så skulle jeg virkelig ønske jeg bodde med deg av og til altså! Samboeren må jo være henrykt som får bo sammen med et matvrak som lager (etter min mening) restaurantmat hver eneste dag???:)

Ser også du har begynt å trene styrke regelmessig nå, og en intervalløkt i uken. Jeg har også begynt å trene mer intervalltrening, det er jo faktisk veldig gøy, og tiden går supersuperfort synes jeg:)

gymsokkbaby

07.des.2010 kl.10:55

SpisElskLev: Hahaha, han slipper sjeldent til på kjøkkenet ja, jeg elsker å lage god mat vettu. Vil gjerne lage små kjøkkenmirakler hver gang, dessverre skjer ikke det :P

Ja, har 1-2 intervalløkter per uke, samt at jeg kjører igjennom hele kroppen minst to ganger. I dag merket jeg at jeg har blitt sterkere i overkroppen, hurra! Og jeg tror jeg kan se forskjell i speilet også, men det blir nok mer synlig etterhvert :) Bør vel ta noen kroppsbilder egentlig, så jeg har noe å sammenligne med for egen del.

SpisElskLev

07.des.2010 kl.11:03

Ja, kroppsbilder er egentlig veldig lurt tror jeg (selv om man jo kjenner det på antall kilo også etterhvert). Jeg har lenge tenkt på å gjøre det samme, men tenkt at det ville være så flaut om en venninne eller noe sånt skulle komme over bildene når de er hos meg. Hahaha, "eh, du.. hva er disse bildene av deg som flexer med musklene a???"...

Du vil garantert se forskjell i speilet etter kort tid, når du har endret treningen din sånn som du har! Det hjelper ikke mye å veie 50 kilo om man må dra rumpa etter seg bortover veien, så jeg har veldig stor tro på styrketrening!;)

gymsokkbaby

07.des.2010 kl.11:22

SpisElskLev: Hahaha, herlig sagt: er lett å bli blind på vekta og slanke av seg alt av muskler. Tynn og dvask, ikke så pent det heller nei.

Ja, men hvem av venninne dine sitter og blar i fotoalbumet på dataen din uten lov? Får lage en egen mappe som er passordbeskyttet :P Er usikker på om jeg legger det ut på nett selv, føles så innmari utleverende så sett og vis. Må tygge på det litt først :)

Gry

07.des.2010 kl.12:08

Kylling i pepperonisaus, m/blomkålmos! Det hørtes utrolig godt ut! :)

gymsokkbaby

07.des.2010 kl.12:32

Gry på ketolysekuren! :]: Er veldig godt med pasta vet jeg, men fungerer nok godt med blomkålmos også :)

Maplesyrup

07.des.2010 kl.17:13

Du er så flink til å trene styrke om dagen! I envy you: Selv har jeg hatt sikkert 1 mnd pause, men har hatt 3 økter de siste dagene, så jeg håper den gode trenden fortsetter ;) Kjente det GODT etter 1 gangen sist uke, au au au! Men at det gjør vondt betyr at jeg har løftet nok, så jeg ble egentlig litt glad :P

Hva slags pepperonipølse bruker du?

Takk for at du minnet meg på blomkålpure! Etter å ha spist det sikkert 3 ganger i uka i blomkålsesongen, kom jeg plutselig på at jeg har 3 bokser i fryseren, så de skal jeg ta frem til medisterkakemiddagen min i helga:)

thin love thin life

07.des.2010 kl.18:47

dæsken ta ! Du tar jo helt av på treningen! *forbilde altså*

når juleferien setter i sving skal det trenes på alle nivåer og platåer her også

gymsokkbaby

07.des.2010 kl.21:20

Maplesyrup: Jeg bruker bare den kjipe vanlige til Gilde, men burde egentlig ha kjøpt noen skikkelig gode pepperonipølser (som ikke er påleggsoppskjært). Dog, jeg er som deg, må bruke opp det jeg har i kjøleskapet :) Blomkålpuré er helt supert, men holder en knapp på jordskokk eller sellerirot som evige favoritter, namnam. Og du... prøv gratinert squash. Det var himmelsk.

Ja, nå håper jeg at styrketreningen virkelig skal pay off, hvis ikke må jeg gjøre noen justeringer. Vil ha noe igjen for treninga, men driver jo ikke med fitness heller. Vil bare bli...STRAM! :D Stølhet er bra. Blir ofte det, men ikke sånn godstøl...sånn skikkelig. Det betyr nok at jeg må forandre litt på opplegget snart.

gymsokkbaby

07.des.2010 kl.21:21

thin love thin life: Hehe, jeg elsker følelsen når jeg trener, når muskler river og hjertet pumper. Og følelsen etterpå, wow. Man kan virkelig bli hekta :D

Louise - treningsmotivator

07.des.2010 kl.22:19

Flink å planlegge. Jeg tar alt på sparket føler jeg :P god uke til deg og =)

gymsokkbaby

08.des.2010 kl.09:07

Trening: Men du har eksamenstid da, ellers trener du jo kjempebra du også :)

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Løpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange løpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er å øke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer så jeg etterhvert kan løpe en hel maraton. Som bonus får jeg er sterk og sunn kropp, så snart kaster jeg vekta. Det er viktig å godta seg selv, ikke leve etter et imaginært bilde skapt av media.

leser denne bloggen NÅ

Kategorier

Arkiv

hits