Trening første uken i året

Hadde en god styrkeøkt i dag, var faktisk helt sjelven når jeg kom ned i garderoben, deilig. Fant ut at jeg klarer 109 kilo i benpress (8 rep) og 50 kilo på lårcurl (6 rep). Jeg er ikke voldsomt sterk, men det er et godt utgangspunkt og da vet jeg at jeg snart vil kunne ta 120 i benpress og sikkert 70 på lårcurl. De fleste andre øvelser merker jeg også går lettere, så har så og si økt vekter i alle øvelser. Etter å ha gått i lang tid uten fremgang så skjedde det visstnok noe i jula. Sa bare "pang" på en måte. Veldig deilig, da vet jeg at jeg gjør noe riktig.

Merker forresten at mindre kondisjonstrening helt klart forbedrer styrketreninga, så jeg må nesten fokusere på mer kvalitetsøkter (kort og intervallpreget) enn langturer på mølla. Trist, men jeg vil jo gjerne bli sterkere. Så...følgende uke ser ca. slik ut:

 

Mandag:
Powerwalk før frokost - (til jobb 35 min)

Tirsdag
Powerwalk før frokost
Girya (hellkropp styrke)

Onsdag:
Kondisjon (enten Zumba, mølla eller dansestep)

Torsdag:
Powerwalk før frokost.

Fredag:
Styrke overkropp + intervalløkt (4x4)

Lørdag:
Moderat løping (etter energinivå)+ styrke underkropp

Søndag:
Skitur? :)

 

Ha en flott treningsuke folkens!

8 kommentarer

Kjenner det er litt godt å se at du har litt mer "normale" treningsuker foran deg. :) Hehe.. Selv om jeg likevel er kjempe imponert over deg! :) Lurte på om jeg må ned på treningssenteret i morgen tidlig og se om treningsskoene mine fortsatt er der... så kanskje jeg kan få inn ei lita økt i morgentimene. I hope... :) hehe..

gymsokkbaby

02.jan.2011 kl.22:16

Slimfast: Hehe, ja, jeg skal prøve å fokusere mer på kvalitet fremfor kvantitet. Mer tung styrke blir det nok, for her skal muskler vokse. Og så blir det rocking også da ;D Håper du finner skoene dine :)

Maplesyrup

03.jan.2011 kl.09:36

Har kost meg med å lese de siste innleggene dine, etter lang tid uten internett. Godt nyttår og lykke til i 2011! Du har gode mål og et sunt fokus, tror du klarer deg bra:) Blir inspirert til å trene mer styrke når det går så bra med deg!

gymsokkbaby

03.jan.2011 kl.10:29

Maplesyrup: Åh, så gøy å høre at du har kost deg når du leste dem :) Har vært litt sånn småsur pga styrketreninga, følte jeg aldri fikk fremgang og så vips! Hihi. Nå er det plutselig kjempegøy å trene styrke igjen :D

SpisElskLev

03.jan.2011 kl.14:22

Hurra for deg:) Så gøy at du endelig ser resultater av styrketreningen:) Og enig med Slimfast. For en herlig, sunn og bra treningsuke du har lagt opp til:)

gymsokkbaby

03.jan.2011 kl.14:30

SpisElskLev: Ja, det var på tide, men regner med at siden jeg nå har fått meg PT (!!!) så må det bli skikkelig med resultater. Aiaiai, er både skremt og glad på en og samme tid! :D Treningsuka tror jeg blir knallfiiiin :)

Optimist

03.jan.2011 kl.22:19

Missunner deg for Personlig trener!!! Håper det blir bra :-D

Kan du fortelle litt mer om powerwalk? Og hvorfor før frokost? :-)

gymsokkbaby

04.jan.2011 kl.09:50

Optimist: Powerwalk er rask gange - såpass raskt at man får pulsen opp. Jeg gjør det på tom mage skal visst være bra for fettforbrenningen, siden man har fastet hele natten og insulinnivåene er lave. Det er uansett en frisk start på dagen og frokosten smaker veldig godt etterpå ;D

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Løpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange løpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er å øke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer så jeg etterhvert kan løpe en hel maraton. Som bonus får jeg er sterk og sunn kropp, så snart kaster jeg vekta. Det er viktig å godta seg selv, ikke leve etter et imaginært bilde skapt av media.

leser denne bloggen NÅ

Kategorier

Arkiv

hits