Treningsplan de neste to ukene

Planleggingstrollet returns, hoho.

EDIT: Forandrer litt på denne.

 

Uke 2:



Tirsdag: Høytempoløping mølla + styrkesirkel

Onsdag: Spinning 40 min + mølla med BRATT stigning 30 min

Torsdag: Powerwalk til jobb før frokost (35 min)

Fredag: Gå (bratt stigning på mølla) + jogge (20 min) + PT-time

Lørdag: Powerwalk før frokost (30-50 min) + Spinning (55 min) + rockering

Søndag: Powerwalk før frokost (30-50 min) + gåtur senere på dagen + rockering

 

Uke 3


 

Mandag: PT-time før jobb

Tirsdag: Powewalk før frokost til jobb (35 min) + rockering

Onsdag: Powerwalk før frokost til jobb (35 min) + Boksing?

Torsdag: Zumba + rockering

Fredag: Powewalk før frokost til jobb (35 min) + PT-time

Lørdag/søndag: Skitur, eller kosetimer på elixia, lett styrke.

 

Mat:


  1. Tenk porsjoner, ikke kalorier. Diett.no er off limit. Men, nok proteiner må jeg få i meg (2 x egen kroppsvekt i følge PT)
  2. Litt alkohol er ok, men jeg må velge: alkohol eller annen kos. Ikke tro at alkohol er en unnskyldning til å fråtse i andre godsaker som blir satt på bordet.
  3. Kos meg med det jeg har - ingen fråtsing. Tygg langsomt, smak på maten og nyyyyt. Ikke hive i seg som om det er siste gang man ser eksempelvis en sjokoladebit.
  4. Godis fremover: mørk sjokolade, nøtter i begrenset mengde, grønnsaker og dip, hjemmelaget kakao, hjemmelaget is, tyrkisk yoghurt med varmet bær og smoothie. Lavkarbobakst er kun til spesielle anledninger.
  5. Ikke spis mellom måltider -  hvis jeg ikke er sulten selvfølgelig.
  6. Forsyn meg heller litt for lite og tillatt meg selv å ta litt til hvis sulten. Jeg blir oftere fortere mett enn jeg selv tror. Magen blir mett for øya, ikke sant?
  7. Spis, tren, vær glad og nyt livet :)

 

Work hard - or go home! Jeg skal absolutt klare dette.

17 kommentarer

Disarmed

11.jan.2011 kl.11:17

Flink jente!! Masse lykke til:)

gymsokkbaby

11.jan.2011 kl.11:29

Disarmed: Takk søteste. Så lenge magen spiller på lag skal dette gå bra! :D

SpisElskLev

11.jan.2011 kl.11:52

Love it:) God plan:D

gymsokkbaby

11.jan.2011 kl.12:11

SpisElskLev: Hoho, var redd for at det så for mye ut, men er jo mange fridager med bare litt gåing og rockering foran tv'n, no biggie! :)

Disarmed

11.jan.2011 kl.13:27

SV: Så kjekt! Da kan vi jo utveksle litt oppskrifter og erfaringer :) Er 70g den "magiske grensa" liksom? Så, på dager du holder deg under 70g kan du spise litt mer fett, og dager over bør du spise mindre?

Cecilie

11.jan.2011 kl.20:17

Heia deg! Elsker lister jeg også, forresten!

gymsokkbaby

11.jan.2011 kl.21:51

Cecilie: Er og blir et planleggingstroll - det er kjempegøy å sette seg et mål! :D

Louise - treningsmotivator

11.jan.2011 kl.23:52

Flott plan =) Dette blir bra. Alt er lettere når man har en plan ;)

Vibece

12.jan.2011 kl.09:48

Kjempebra planer for de 2 neste ukene. Er litt planlegger jeg også... ;)

gymsokkbaby

12.jan.2011 kl.10:15

Vibece: Greit å se når man kan trene og når man kan være sosial. Mitt nyttårsforsett er blant annet å være langt mer sosial enn jeg har vært i 2010. Viktig å ta vare på vennene sine også :)

Disarmed

12.jan.2011 kl.12:44

SV: Ettersom jeg har begynt å spise noe mer karbohydrater enn før, antok jeg at jeg kanskje ikke bør ligge så høyt på fettet som jeg har gjort tidligere. Rett og slett fordi jeg ønsker å komme meg ned i vekt. Jeg vet ikke for sikkert hva jeg bør ligge på, når det gjelder gram, så tenker bare ut sånn cirka-mengde.

Anneli og Emma-Sophie

12.jan.2011 kl.20:51

sv: Det fungerer veldig bra det:)Følger alle prinsippene ellers, bortsett fra ekstra fett. Er ikke sånn at jeg spiser C-måltid eller linser eller bønner eller frukt og sånt hver dag da. Gjør det innimellom:) Synes det er kjekt å ha muligheten.

Mitt råd er bare PRØV. Mange opplever jo at det lett sklir ut, men synes ikke det er en god grunn til å ikke prøve, akkurat.

Anneli og Emma-Sophie

12.jan.2011 kl.20:58

sv: Vet ikke om det er så ille egentlig, jeg.. Nå er jeg av typen som liker å kjenne at det røsker litt i sulten da. Da kjenner jeg at jeg lever liksom:p Men jeg føler ikke noe særlig sult på dette kostholdet. Blodsukkeret holdes jo fortsatt på et greit stabilt nivå.. Og man må kanskje spise litt oftere da, men det gjør ikke meg noe. I love food:p

Greit å kjøpe ei ny bok ja. Står mye rart i de gamle.

Anneli og Emma-Sophie

12.jan.2011 kl.21:12

sv: Nå om dagen ligger jeg veldig lavt, da jeg ikke har noe særlig tid til å tenke på mat.. Da går det automatikk i at det blir lite karbo.. Men til vanlig så ligger det vel på alt fra 20 til 100. Varierer veldig.

Kommer helt sikkert til å bli en overgangsperiode for deg. Det er det vel uansett hvordan man forandrer på kostholdet.

Anneli og Emma-Sophie

13.jan.2011 kl.10:34

sv: klart jeg er interessert:) Følger jo med på deg overalt:p Eller her og der da.

Silje

13.jan.2011 kl.13:22

Ser ut som noen knall bra uker..:D

gymsokkbaby

13.jan.2011 kl.14:35

Silje: Takk søte du! :D Gleder meg og er supermotivert.

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Løpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange løpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er å øke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer så jeg etterhvert kan løpe en hel maraton. Som bonus får jeg er sterk og sunn kropp, så snart kaster jeg vekta. Det er viktig å godta seg selv, ikke leve etter et imaginært bilde skapt av media.

leser denne bloggen NÅ

Kategorier

Arkiv

hits