Morgenspurting

Da sitter jeg på jobb og fortærer en bedre (men kanskje noe salt) frokost etter en økt med geriljakardio på mølla. Stod opp klokka seks i dag for å vie meg fullt og helt til intervalltrening fra militærhelvete. Nadia, du vet hvordan det er.

Startet forsiktig og kosejogget på 9,5 med 1.5 % helling (haha, det merkes jo egentlig ikke) i 20 min, før jeg kjørte 30 sek spurter med 10 sek pauser åtte ganger. Første to-tre spurtene tenkte jeg for meg selv litt sånn "dette er jo egentlig litt for lett", men skal love deg at de siste to var HARDE og at jeg nærmest var oppe i makspuls (glemte pulsbelte mitt, dårlig dårlig). Jeg løp på hastighet 14.5, og det er egentlig litt flaut. Vet at de som har god kondisjon er flere nivåer over det. Det får være målet jeg strekker meg mot etterhvert. Hva kan være realistisk? 16, 17 eller mer? Avsluttet med 5 min gåing med bratt stigning og 10 min lett jogging for å få ut all melkesyre av beina.

Så, tilbake til her jeg sitter nå, med to kvart brie og en pakke serranoskinke og ja, det er dagens frokost. Med en fløtekaffe attåt. Rett og slett en liten tapasfrokost og jeg elsker det. Får unngå salt resten av dagen, men syns uansett folk er litt veeeel salthysteriske. Jeg er ikke det. Har faktisk gledet meg til denne frokosten siden i går - så mye at jeg stod opp da kjæresten kom hjem fra en avskjedsmiddag til en kollega for å forsikre meg at han verken rørte spekeskinka eller brien, hehe.

I morgen er det en ny PT-time og for å si det sånn: trapper blir aldri det samme igjen!

 

18 kommentarer

SpisElskLev

27.jan.2011 kl.10:35

Haha, du stod opp for å passe på ja? Hahahaha:P Uansett, imponerende at du trener så hardt så tidlig! Ble helt svett bare ved tanken jeg! FLINK er du:) Nyt resten av dagen:)

nursenadia

27.jan.2011 kl.11:36

åå så absolutt!! men vel verdt det! Jeg også tenkte etter den første intervallen at dette kom til å bli for lett, men så kom jeg til 4-5 og melkesyren satte seg skikkelig. Jeg bliiir så seig i føttene når jeg spurter! men Å så deilig etterpå ;)

du er flinkflinkflinkflinkflink fliiink!

gymsokkbaby

27.jan.2011 kl.11:39

SpisElskLev: Ja, her tuller man ikke med mat altså! ;) Resten av dagen skal gå i en herlig, lang døs. I morgen er det klart for 55 min i himmel skråstrek helvete :D

gymsokkbaby

27.jan.2011 kl.11:44

nursenadia: Det gikk jo så innmari fort - dette vil jeg gjøre flere ganger fremover. Helvete i 5-6 min er heeeelt ok :) Hvor fort løper du spurtene?

Polleke - livet mitt

27.jan.2011 kl.16:31

Du er flink som springer sånn! Skulle ønske jeg kunne det og! For det er litt godt og!

gymsokkbaby

27.jan.2011 kl.20:10

Polleke: Ja, det er godt, hardt og effektivt :D Finnes heldigvis mye annen trening som er minst like bra, om ikke bedre (ski f.eks, eller svømming).

Fjonana

27.jan.2011 kl.20:28

Oi så flink! :D Hvor langt løp du?

gymsokkbaby

27.jan.2011 kl.21:12

Fjonana: Usikker, var tilsammen 50 min på tredemølla :)

Polleke - livet mitt

27.jan.2011 kl.22:42

Jeg fant noe med catslide i dag! Det så helt konge ut! Catslide.no er hjemmesiden, finner klipp på youtube og! Det er styrketrening det!

Maplesyrup

27.jan.2011 kl.23:11

Nå følte jeg meg i vanvittig dårlig form! Pleier ikke å kalle 9,5 hastighet for kosejogging i hvertfall!! Du er nok sprekere enn ganske mange;)

gymsokkbaby

28.jan.2011 kl.08:02

Polleke: Åh jess, catslide kjører de på elixia, knallhardt. Er redd for at PT-en min skal dra det frem når som helst, haha.

gymsokkbaby

28.jan.2011 kl.08:03

Maplesyrup: Hehehe, åkei, litt sprek er jeg kanskje, men ikke så sprek som mange andre er. Må ha et mål å strekke seg mot :D

Polleke - livet mitt

28.jan.2011 kl.18:00

Hahahaha, det blir i så fall grusomt :P

gymsokkbaby

28.jan.2011 kl.19:48

Polleke: Pju, slapp unna i dag, men han har tusen harde øvelser på lur. Hver time er det introduksjon av en ny en. Støøøøøl....

Sofie

30.jan.2011 kl.11:27

Lovely! Jeg bruker også å løpe geriljakardio, men er litt ute av trening nå, så jeg ligger på rundt 12, 5-13 for tida, men formen kommer seg! Har ikke brukt det aktivt på over et halvt år, men nå bygger formen seg opp igjen, deilig å kjenne at det går litt fort! Når jeg sprang gerilja aktivt var jeg opp i 16 - 16,5 men kom meg ikke høyere opp enn det. Jeg skylder på de korte beina mine som ikke kan jobbe fortere ;)

gymsokkbaby

30.jan.2011 kl.11:48

Sofie: Har korte bein selv, så da kan jeg håpe på 16-16,5 jeg også :D Hvor lang tid regner du å bruke på å bygge deg opp fra 12-13 opp til 16? Jeg tenker at jeg skal klare det til påske, men aner ikke om det er litt vel optimistisk :P

Sofie

30.jan.2011 kl.12:17

Sist jeg brukte gerilja var jeg i forholdsvis god form fra før, så da brukte jeg ikke lang tid. Da økte jeg med ca 1 km/t per uke, og da trente jeg ca 4 ggr i uka. Nå regner jeg med å bruke en del lengre tid, siden formen har tapt seg. Men kanskje 0,5 km/t per uke? Jeg begynner rolig på 12,5 og fortsetter. Dvs at jeg må opp på 13 til uka.. ;)

gymsokkbaby

30.jan.2011 kl.14:22

Sofie: Hmm... da får jeg prøve meg på 15 neste uke da :) Ser for meg at 1 km per uke kan være litt hardt da jeg kun trener intervaller to ganger i uka, men 0.5 skal jeg sannelig prøve meg på :D

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Løpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange løpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er å øke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer så jeg etterhvert kan løpe en hel maraton. Som bonus får jeg er sterk og sunn kropp, så snart kaster jeg vekta. Det er viktig å godta seg selv, ikke leve etter et imaginært bilde skapt av media.

leser denne bloggen NÅ

Kategorier

Arkiv

hits