Morgenspurting

Da sitter jeg p jobb og fortrer en bedre (men kanskje noe salt) frokost etter en kt med geriljakardio p mlla. Stod opp klokka seks i dag for vie meg fullt og helt til intervalltrening fra militrhelvete. Nadia, du vet hvordan det er.

Startet forsiktig ogkosejogget p 9,5 med 1.5 % helling (haha, det merkes jo egentlig ikke) i 20 min, fr jeg kjrte 30 sek spurter med 10 sek pauser tte ganger. Frste to-tre spurtene tenkte jeg for meg selv litt snn "dette er jo egentlig litt for lett", men skal love deg at de siste to var HARDE og at jeg nrmest var oppe i makspuls (glemte pulsbelte mitt, drlig drlig). Jeg lp phastighet14.5, og det er egentliglitt flaut. Vet at de som har god kondisjon er flere niver over det. Det fr vre mlet jeg strekker meg mot etterhvert. Hva kan vre realistisk? 16, 17 eller mer?Avsluttet med 5 min ging med bratt stigning og 10 min lett jogging for f ut all melkesyre av beina.

S, tilbake til her jeg sitter n, med to kvart brie og en pakke serranoskinke og ja, det er dagens frokost. Med en fltekaffe attt. Rett og slett en liten tapasfrokost og jeg elsker det. Fr unng salt resten av dagen, men syns uansett folk er litt veeeel salthysteriske. Jeg er ikke det. Har faktisk gledet meg til denne frokosten siden i gr - s mye at jeg stod opp da kjresten kom hjem fra en avskjedsmiddag til en kollega for forsikre meg at han verken rrte spekeskinka eller brien, hehe.

I morgen er det en ny PT-time og for si det snn: trapper blir aldri det samme igjen!

18 kommentarer

SpisElskLev

27.jan.2011 kl.10:35

Haha, du stod opp for passe p ja? Hahahaha:P Uansett, imponerende at du trener s hardt s tidlig! Ble helt svett bare ved tanken jeg! FLINK er du:) Nyt resten av dagen:)

nursenadia

27.jan.2011 kl.11:36

s absolutt!! men vel verdt det! Jeg ogs tenkte etter den frste intervallen at dette kom til bli for lett, men s kom jeg til 4-5 og melkesyren satte seg skikkelig. Jeg bliiir s seig i fttene nr jeg spurter! men s deilig etterp ;)

du er flinkflinkflinkflinkflink fliiink!

gymsokkbaby

27.jan.2011 kl.11:39

SpisElskLev: Ja, her tuller man ikke med mat alts! ;) Resten av dagen skal g i en herlig, lang ds. I morgen er det klart for 55 min i himmel skrstrek helvete :D

gymsokkbaby

27.jan.2011 kl.11:44

nursenadia: Det gikk jo s innmari fort - dette vil jeg gjre flere ganger fremover. Helvete i 5-6 min er heeeelt ok :) Hvor fort lper du spurtene?

Polleke - livet mitt

27.jan.2011 kl.16:31

Du er flink som springer snn! Skulle nske jeg kunne det og! For det er litt godt og!

gymsokkbaby

27.jan.2011 kl.20:10

Polleke: Ja, det er godt, hardt og effektivt :D Finnes heldigvis mye annen trening som er minst like bra, om ikke bedre (ski f.eks, eller svmming).

Fjonana

27.jan.2011 kl.20:28

Oi s flink! :D Hvor langt lp du?

gymsokkbaby

27.jan.2011 kl.21:12

Fjonana: Usikker, var tilsammen 50 min p tredemlla :)

Polleke - livet mitt

27.jan.2011 kl.22:42

Jeg fant noe med catslide i dag! Det s helt konge ut! Catslide.no er hjemmesiden, finner klipp p youtube og! Det er styrketrening det!

Maplesyrup

27.jan.2011 kl.23:11

N flte jeg meg i vanvittig drlig form! Pleier ikke kalle 9,5 hastighet for kosejogging i hvertfall!! Du er nok sprekere enn ganske mange;)

gymsokkbaby

28.jan.2011 kl.08:02

Polleke: h jess, catslide kjrer de p elixia, knallhardt. Er redd for at PT-en min skal dra det frem nr som helst, haha.

gymsokkbaby

28.jan.2011 kl.08:03

Maplesyrup: Hehehe, kei, litt sprek er jeg kanskje, men ikke s sprek som mange andre er. M ha et ml strekke seg mot :D

Polleke - livet mitt

28.jan.2011 kl.18:00

Hahahaha, det blir i s fall grusomt :P

gymsokkbaby

28.jan.2011 kl.19:48

Polleke: Pju, slapp unna i dag, men han har tusen harde velser p lur. Hver time er det introduksjon av en ny en. Stl....

Sofie

30.jan.2011 kl.11:27

Lovely! Jeg bruker ogs lpe geriljakardio, men er litt ute av trening n, s jeg ligger p rundt 12, 5-13 for tida, men formen kommer seg! Har ikke brukt det aktivt p over et halvt r, men n bygger formen seg opp igjen, deilig kjenne at det gr litt fort! Nr jeg sprang gerilja aktivt var jeg opp i 16 - 16,5 men kom meg ikke hyere opp enn det. Jeg skylder p de korte beina mine som ikke kan jobbe fortere ;)

gymsokkbaby

30.jan.2011 kl.11:48

Sofie: Har korte bein selv, s da kan jeg hpe p 16-16,5 jeg ogs :D Hvor lang tid regner du bruke p bygge deg opp fra 12-13 opp til 16? Jeg tenker at jeg skal klare det til pske, men aner ikke om det er litt vel optimistisk :P

Sofie

30.jan.2011 kl.12:17

Sist jeg brukte gerilja var jeg i forholdsvis god form fra fr, s da brukte jeg ikke lang tid. Da kte jeg med ca 1 km/t per uke, og da trente jeg ca 4 ggr i uka. N regner jeg med bruke en del lengre tid, siden formen har tapt seg. Men kanskje 0,5 km/t per uke? Jeg begynner rolig p 12,5 og fortsetter. Dvs at jeg m opp p 13 til uka.. ;)

gymsokkbaby

30.jan.2011 kl.14:22

Sofie: Hmm... da fr jeg prve meg p 15 neste uke da :) Ser for meg at 1 km per uke kan vre litt hardt da jeg kun trener intervaller to ganger i uka, men 0.5 skal jeg sannelig prve meg p :D

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Lpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange lpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er ke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer s jeg etterhvert kan lpe en hel maraton. Som bonus fr jeg er sterk og sunn kropp, s snart kaster jeg vekta. Det er viktig godta seg selv, ikke leve etter et imaginrt bilde skapt av media.

leser denne bloggen N

Kategorier

Arkiv

hits