Heltemat uten melk og hvete

Hvaskal jeg spise i to uker fremover da? N som jeg skal pine meg selv og kutte melkeprodukter og hvete? Vel, det viser seg i grunnen vre ganske s mye godtjeg kan lage likevel.Og ja, jeg orker ikke kutte ntter og fr likevel, det fr bli senere. Er nok ta hvete og melkeproduktene frst da de ofte er verstingene. Kunstig stning skal g ned til minimalt - s har planer om gulpe farris fremover. Kanskje lage hjemmelaget saft ogs.

S, her er uansett min plan:

Frokost/lunsj

  1. Lilalife sine melkefrie briks.Med nsket plegg p.
  2. Hjemmelaget knekkebrd.
  3. Cecilie sine kokoslapper - bytte ut melk med ja, kokosmelk :)
  4. Dedication sin omelettrull - bruker vann i stedet for melk, fyllet blir hjemmelaget aioli og spekeskinke.
  5. "Eggebrd " - stekt egg med skinke og majones p.
  6. Salater: f.eks grillet kylling (MED skinnet, namnam), hjemmelaget aioli og salatgrnnsaker etter nske.
  7. Middagsrester - favorittlunsjen min det egentlig.
  8. Eggemelkskaffe med usukret kakaopulver, weee.
  9. Egg&bacon - helgefrokost :)
  10. Grillet kylling fra varmmatsdisken
  11. Wrap av salatblad med nket fyll, f.eks kjtt, avokado og aioli.
  12. Tapaskjttboller med hjemmelaget tomatsaus.
  13. Forslag?

Middag:


  1. Lilalife sin sataywok
  2. Sashimi med soyasaus, syltet ingefr og sesamfr.
  3. Fisk med diverse eggbaserte sauser (hollandaise f.eks, eller bare smr og bacon).
  4. Fisk med karrisaus (laget med kokosmel) er ogs knallgodt.
  5. Biff med hvitlkssmr og sellerirotfries - sistnevnte er fantastisk. En god salat attt med oljedressing. '
  6. Biff med hjemmelaget bernaisesaus - med hvitlksstappe av blomkl.
  7. Lena Beatrice sin kyllingnuggets (majones og finmalt baconcrips) med choronsaus og salat.
  8. Lena Beatrice sine kjttboller med tykk og god tomatsaus.
  9. Lilalife sin juliennepasta
  10. Jannike sin kyllingsuppe
  11. Kyllingburger med lilalife sine briks (seunder frokost/lunsj)som hamburgerbrd, aioli og sellerirot fries attt. Salat attt.
  12. Pestolaks med pinjekjerner, servert med smrstekte grnnsaker.
  13. Chili corn carne - med sellerimos attt. Tenker bruke kryddersmr i mosene siden flte og lignende er utelukket.
  14. Kyllingwok med Sara sin sweet chili saus og cashewntter.


Helgesnacks:


  1. "Fluff:" lage eggedosis med sukrin for s blande inn frosne br og kjre det sammen med stavmikser. Overraskende godt og friskt.
  2. Eggemelkskakao
  3. Melkefri mrk sjokolade, evt lage cocosakonfekt :)
  4. Ntter i begrenset mengde
  5. Et glass vin eller to.
  6. Forslag? :D


12 kommentarer

Disarmed

01.feb.2011 kl.10:22

Dette s jo riktig s godt ut! Lurt av deg planlegge, men synes uansett du er superflink dersom du greier holde deg helt til dette! Hvor lenge skulle du holde p, sa du?

Og har du oppskrift p hjemmelaget aioli? Er jo desidert det beste som finns!:)

Lykke til!

Slimfast - Jakten p drmmekroppen

01.feb.2011 kl.10:39

Hva har du i den hjemmelagede aiolien? For det er jo melkeprodukter det da? As in majo og snt? Eller...

Mmmm... kjenner jeg er sulten og at det er leeeenge til lunsj. Hele 50 minutter... BAH!

gymsokkbaby

01.feb.2011 kl.10:58

Disarmed: Satser p at det skal g greit, men blir nok litt lei etterhvert. Blir kun to uker, satser p det holder :)

Venninna mi som har slik en god oppskrift, skal hre med henne, teste og poste :D

gymsokkbaby

01.feb.2011 kl.10:59

Slimfast: Majones er jo bare egg og olje - s det er ikke melkebasert! :D

Drikk en kopp te - det hjelper ofte meg :) Har du glemt frokost alts?

- Sara -

01.feb.2011 kl.15:45

Wow! Du har virkelig vrt flink til sette opp mye forskjellig! :-) Da viser det seg at det gjelder bare vre kreativ, selv om man skal kutte ut enkelte ingredienser ;-) St p!
Har din PT ftt litt mer troen p kostholdet ditt, eller vil h*n fortsatt ha mer karbohydrater i mltidene dine? :-)

gymsokkbaby

01.feb.2011 kl.16:15

Sara: Ja, det er heldigvis masse god, alternativ mat til de med intoleranser. Blir spennende se om jeg har det eller ei :)

PTen skal mle/veie meg til mandagen, da fr jeg vel domen. Fler jeg har gtt ned litt, men veldig veldig lite. Jeg tror at det er noe i kosten min som slr bein for meg, fordi jeg er veldig flink egentlig. Enten s spiser jeg noe jeg ikke tler eller litt for mye til middag. Middag er det eneste mltiden jeg kan spise meg skikkelig mett, de andre mltidene blir jeg bare snn passe mett. Mulig det er feil for meg - selv om mange lavkarbere spiser lite p dagtid og masse p kvelden. Vi fr se. Jeg nekter i hvertfall g ned p kaloriene - men kan vre villig til spise litt mer fedonaktig hvis PT mener det kan hjelpe.

Slimfast - Jakten p drmmekroppen

02.feb.2011 kl.08:17

Haha... Hadde bare en smoothie. Men noen ganger s funker det drlig ha smoothie i 7 tiden og s spise lunsj klokken halv tolv. :(

Olje og egg?? Hmm... da kan man lage egen majones alts? Kanskje sunnere enn kjpe? Siden man kan velge olje liksom... ;)

Maplesyrup

02.feb.2011 kl.08:59

Her var det masse bra mat!! Alt man kan finne p bare man er kreativ;) Er nok lett g i den fella at man lett spiser det samme hele tiden, jeg spiser nemlig veeeldig ofte smeltet ost/salami nr jeg ikke har fantasi eller har drlig tid. Kanskje jeg skal la meg inspirere litt av lista di neste gang jeg har lyst smake noe nytt, mye godt her:)

gymsokkbaby

02.feb.2011 kl.10:20

Slimfast: Ja, skal poste et innlegg med how-to nr det kommer til majones eller aioli om man liker hvitlk :)

Hvis man skal ha smoothie p morgenen anbefaler jeg ha rtt egg i. Det smaker NADA, men gjr en mett lengre. Litt fett (cocosa f.eks) kan ogs bidra til at du holder deg helt frem til lunsj ;)

gymsokkbaby

02.feb.2011 kl.10:20

Maplesyrup: Tenkte at hvis jeg n skal ta to uker uten melkeprodukter og hvete, s m jeg ha noe se frem til lell - masse god mat :) Dette blir kjempegy! Jeeej. Ingen smeltet ost...ingen fltekaffe, ahhhh....sukk :P

Louise

02.feb.2011 kl.18:20

Der har du jo masse forslag ^^, Det der gr fint!

Lag smoothie med masse frukt og br og juice ^^,

gymsokkbaby

03.feb.2011 kl.12:58

Louise: Jeg spiser ikke mye frukt og ikke juice, men jeg kan faktisk lage smoothie med masse br, r egg og cocosa :D

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Lpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange lpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er ke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer s jeg etterhvert kan lpe en hel maraton. Som bonus fr jeg er sterk og sunn kropp, s snart kaster jeg vekta. Det er viktig godta seg selv, ikke leve etter et imaginrt bilde skapt av media.

leser denne bloggen N

Kategorier

Arkiv

hits