Jenteløpet


En aldri så liten jentebølge. Et løp av og for jenter, rett og slett. Interesser (klart du er), så trykk her.

Det er kanskje litt koseløp - men, for en som ble født med et overutviklet konkurranseinstinkt så er dette blodig alvor. Jeg planlegger å tangere 10-km tiden fra sentrumsløpet i fjor. Da klarte jeg 10 km på 48 min. Kan jeg i år klare det på 45? 40? Ja..ja...ja?

I fjor trente jeg rimelig planløst, bare løp mye, men ikke så mye intervaller som jeg burde. Hvor bra kan jeg klare det da på om jeg kjører hardt på med intervaller? Så, fremover er intervalltid, og når bakken blir barere kan jeg løpe mine deilige, langdryge og høyt savnede langturer igjen.

Forøvrig er det ikke til å stikke under en stol at man kan vinne mye bra ting også - spesielt sikler jeg litt på den helseturen til Playitas.

(Treningssanger/løpesanger kommer i kveld)

15 kommentarer

Maplesyrup

21.feb.2011 kl.12:00

Oii, du altså! Må si jeg forstår at jeg IKKE er i god form!;) 10K på 48 min syns jeg er knallbra! Jeg er nok litt komfortabel på løpeturene mine og blir joggende i det samme tempoet mye.. Skal la meg inspirere av din fart når våren kommer;)

Polleke

21.feb.2011 kl.12:24

Høres flott ut! Jeg kan ikke å løpe så mye, knærne mine tåler det ikke enda. Men jeg jogget litt i går, og har lyst til å jogge igjen i dag! Jeg er gira, men jeg vet jeg MÅ passe på knærne mine. Så jeg jogger/går intervaller som det passer meg, ikke med bestemte pauser osv. :P Men det forbrenner da kalorier! :D Og det går fint ute på isen foreløpig!

gymsokkbaby

21.feb.2011 kl.13:24

Maplesyrup: Jeg løp hardt på og var heeelt utslitt når jeg kom i mål ;) Jeg kan når jeg vil. Siden jeg hadde trent litt planløst er jeg nysgjerrig på hvor bra form jeg kan bli om jeg trener med fokus på å bli raskere :D

gymsokkbaby

21.feb.2011 kl.13:25

Polleke: Vær forsiktig - knærne er viktige å holde i god form :) Og løping er en virkelig kaloriforbrenner, men det er også ski og sykkel :D Jeg tør ikke løpe på isen enda (jeg er en klossmajor), men så fort det er bart da....!! :D

Polleke

21.feb.2011 kl.15:59

Ja, knærne mine er skada fra før, så jeg er veldig forsiktige med de, men de er bedre nå enn på lenge. Og holder ikke joggingen får jeg sykle litt mer! Jeg løper på snø og grus, hadde det vært ren is hadde jeg ikke løpt heller :P

gymsokkbaby

21.feb.2011 kl.20:17

Polleke: Litt mye is her jeg bor - men så fort det blir litt bedre føre er jeg fader meg kanonklar :D

Cecilie

21.feb.2011 kl.21:06

Fy, du er rask! Jeg skal jo løpe halvmara i september, og skulle gjerne slengt meg med på dette. Måtte vært supert! Men akkurat den dagen er vi i bryllup :) Blir du med på halvmaraton, da?

gymsokkbaby

21.feb.2011 kl.21:41

Cecilie: Og raskere enn lynet skal jeg bli, wuuuhu ... eller, kanskje ikke. Men bittelitt raskere. Skal tenke på halvmaraton. Har løpt det før og det er jo gøy. Skal vi konkurrere da? ;D

Cecilie

22.feb.2011 kl.11:39

Nei, det skal vi ikke! Jeg skal liksom prøve å løpe raskere enn 2 timer 15 min, så orker ikke tanken på å konkurrere mot lightning gymsokk!!

gymsokkbaby

22.feb.2011 kl.12:52

Cecilie: Skjønningen, jeg er sikker på at med litt intervalltrening er du på samme nivå som meg. Så mange muskler som du har i beina så vil du ha et frisk avspark i hvert løpesteg :D

Uansett, blir jeg med må vi ta en kaffekopp før/etterpå :)

Cecilie

22.feb.2011 kl.13:11

Haha, friskt avspark, ja... Da må jeg myke opp hamstringsen litt, for den hemmet meg på mølla i stad.

Kaffe er deal! Bor du i Oslo? Hender jeg er innover :)

gymsokkbaby

22.feb.2011 kl.13:17

Cecilie: Jeg bor sentralt i Oslo ja, bare å si i fra når du er i byen. Kan kanskje legge deg til på fjesboka? :)

gymsokkbaby

22.feb.2011 kl.13:19

Cecilie: Adda i hvertfall "Fristende lavkarbo" nå, så da har du navnet mitt :)

Cecilie

22.feb.2011 kl.20:07

Tjoho!!!

gymsokkbaby

22.feb.2011 kl.20:56

Cecilie: Så det, moro moro :)

Skriv en ny kommentar

gymsokkbaby

gymsokkbaby

26, Oslo

Løpegaledama - finner terapi og ikke minst glede i lange løpeturer. Mitt nye fokus i 2010 er å øke kondisjonen, styrke og utholdenhet desto mer så jeg etterhvert kan løpe en hel maraton. Som bonus får jeg er sterk og sunn kropp, så snart kaster jeg vekta. Det er viktig å godta seg selv, ikke leve etter et imaginært bilde skapt av media.

leser denne bloggen NÅ

Kategorier

Arkiv

hits